۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۲۴۷۱۰۴

150 خبرنگار و عکاس مسابقات سراسری قرآن را پوشش می‌دهند

خبرگزاری رسا ـ 150 خبرنگار و عکاس مطبوعات و خبرگزاری‌ها به همراه چند شبکه ماهواره‌ای سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز را پوشش می‌دهند.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که مسابقات قرآن از 5 تا 11 اسفند به میزبانی تبریز برگزار خواهد شد، اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم برای پوشش رسانه‌ای مطلوب این دوره از مسابقات صورت گرفته است.


وی با بیان این‌که 150 خبرنگار و عکاس مطبوعات و خبرگزاری به همراه چند شبکه ماهواره‌ای سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز را پوشش می‌دهند، گفت: اخبار و برنامه های سی و هفتمین دوره مسابقه های قرآن از شبکه های تلویزیونی العالم، کوثر، شما و سهند پخش خواهد شد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور 500 برگزیده از سراسر کشور برگزار می شود، گفت: 17 نفر از این شرکت کنندگان را بانوان تشکیل می دهند که برگزیدگان مسابقات سراسری برای اعزام به مسابقات جهانی معرفی خواهند شد.


حجت الاسلام حسینی با اشاره به رشد 100 برابری حضور فعالان قرآنی استان در مسابقات، اعلام کرد: در سال 91 تعداد شرکت کنندگان یک هزار نفر بود که در سال جاری این تعداد به 103 هزار نفر افزایش یافته است، ضمن این‌که سطح کیفی مسابقات نیز نسبت به دوره های قبل رشد قابل توجهی داشته است.


وی با اشاره به حضور قاریان و حافظان برجسته بین المللی و کشور قبل از برگزاری مسابقات در استان آذربایجان شرقی گفت: از 12 بهمن تاکنون بیش از 100 محفل قرآنی ویژه بانوان و آقایان در سراسر شهرهای استان برگزار شده که این روند تا 11 اسفند ماه جاری ادامه دارد.


حجت الاسلام حسینی در ادامه با بیان این‌که بیش از 30 غرفه جانبی در کنار سالن های تخصصی در حوزه های مختلف دینی طراحی خواهد شد، تا علاقه‌مندان به علوم و معارف قرآنی نیازهای معرفتی خود را جویا شوند، گفت: جلسات آمادگی متسابقین استانی نیز با حضور اساتید برجسته کشور برگزار خواهد شد.


وی با بیان این‌که برگزاری این دوره از مسابقات در آستانه فرا رسیدن سال جدید و عید نوروز موج عظیمی از طراوت قرآنی را میان عموم مردم ایجاد خواهد کرد، افزود: گرایش ذاتی مردم به قرآن و باورهای دینی بر هیچ کس پوشیده نیست، از این رو باید بستر و فضای مناسب برای بروز این اعتقادات را فراهم کنیم.


حجت الاسلام حسینی در پایان از برگزاری کنگره علامه طباطبایی و قرآن در چهارم اسفند خبر داد و با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره گفت: تبیین و شناساندن آثار شاخص قرآنی علامه طباطبایی و نفش قرآن در پرورش فکری و اخلاقی جوانان از جمله شاخص ترین اهداف برگزاری این کنگره است./935/ت303/ب4

ارسال نظرات