۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۲۴۷۲۵۹
استاد حوزه علمیه قم:

همه صفات حسنه در پیامبر اسلام جمع شده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: خداوند اخلاق خوش همه پیامبران را در یک جا جمع کرده است، از این رو پیامبر اسلام(ص) مستجمع جمیع صفات حسنه است.
حجت الاسلام سيد مهدي درياباري

حجت الاسلام سید مهدی دریاباری، استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که پیامبر اسلام(ص) از نسل حضرت اسماعیل(ع) است که در 17 ربیع الاول سال 571 میلادی متولد شد، گفت: حضرت خدیجه(س) شیفته محاسن اخلاقی پیامبر اسلام(س) شد و در نهایت آن دو بزرگوار با یکدیگر ازدواج کردند و این ازدواج برکات زیادی را برای اسلام به همراه داشت.

 

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) در سن 40 سالگی به نبوت رسید و خداوند در قرآن می فرماید ‹‹إِنَّک لَعَلی خُلُقٍ عَظِیمٍ›› یعنی تو ای پیامبر(ص) دارای اخلاق بزرگی هستی، از این رو حضرت خدیجه شیفته همین اخلاق بزرگ ایشان شد.

 

حجت الاسلام دریاباری گفت: امام رضا(ع) به اباصلت فرمود ‹‹حق تعالى پیامبر اسلام(ص) را افضل از جمیع خلق خود، پیامبران و ملائکه قرار داد و طاعت او را اطاعت خود و بیعت با او را بیعت با خود شمرد و زیارت او را زیارت خود دانست››.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که ملکی از ملائکه موظف شده است هرکس صلوات بر رسول خدا بفرستد به آن حضرت برساند، گفت: خداوند اخلاق خوش همه پیامبران را در یک نفر جمع کرده است، از این رو پیامبر اسلام (ص) مستجمع جمیع صفات حسنه است.

 

وی گفت: پیامبر اسلام(ص) هیچ گاه عهد خود را نمی شکست و در نگاه به دیگران عدالت را رعایت می کرد و حرف کسی را قطع نمی کرد و پاهای خود را جلوی کسی دراز نمی کرد و به کسی اجحاف نمی کرد.

 

وی با اشاره به این که ایشان به عالمان توجه ویژه ای داشت و با بچه ها با زبان خودشان صحبت و بازی می کرد، افزود: پیامبر اسلام(ص) با آنکه مکتب نرفته بود، اما به همه خطوط، زبان ها و لغات آگاه بود که آیات قرآن معجزه ای است که از سوی پیامبر اُمی آمده است.

 

به گفته وی، فصاحت و بلاغت قرآن کریم همه را به تعجب وا داشت و در قرآن از غیب خبر داده شده است و پیامبر اسلام(ص) افزون بر قرآن معجزات متعدد دیگری نیز در موضوعات مختلف داشته است.

 

حجت الاسلام دریاباری با اشاره به این که توهین نشریه شارلی ابدو به پیامبر رحمت و معرف نشان از بزرگی و شناخت دشمنان اسلام از این شخصیت عظیم است، گفت: اخلاق پیامبر اسلام(ص) زبانزد عالم بود و ایشان رحمة للعالمین است که انشاءالله از رفتار و گفتار آن بزرگوار بهره مند شویم.

 

استاد و مفسر حوزه علمیه قم گفت: فعالیت های فرهنگی وسیعی باید برای شناساندن بیشتر پیامبر اسلام(ص) بر همگان صورت گیرد تا شخصیت والای آن بزرگوار بر همه جهانیان نمایان شود.

 

حجت الاسلام دریاباری با اشاره به این که اقدامات موهن دشمن ذره ای در بزرگواری پیامبر اسلام(ص) در اذهان مسلمین و آزادی خواهان تأثیر نخواهد گذاشت، گفت: تشعشع دین مبین اسلام در عالم روبه فزونی است تا همه عالمیان بزرگ مرد اسلام و دین او را بشناسند و مرید و پیرو واقعی آن شوند./1307/ت303/ب4

ارسال نظرات