۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۲۴۷۴۹۴
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

ترویج فرهنگ قرآنی جامعه را از آسیب‌های اخلاقی مصون می‌دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان این‌که کودکان امروز آینده سازان کشور هستند، گفت: آموزه های قرآنی از همان دوران پیش دبستانی و دبستان با استفاده از روش‌های نوین و جذاب آموزش داده شود.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، شهروز افخمی، نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع اعضای ستاد اطلاع‌رسانی سی و هفتمین مسابقات سراسری قرآن کریم با تأکید بر این‌که نباید آموزش‌ها فقط به حفظ و قرائت قرآن خلاصه شود، اظهار داشت: با بهره مندی از آموزش‌های نوین ضروری است کودکان را نسبت به تدبر در قرآن تشویق و ترغیب کرد.

 


وی با بیان این‌که آذربایجان و تبریز از دیرباز مهد پرورش علما و اندیشمندان حوزه قرآنی بوده است، ادامه داد: برگزاری مسابقات سراسری قرآن راهکار مناسبی است تا عملکرد متولیان فرهنگی در سطوح مختلف مورد بررسی قرار گیرد و مشکلات و کمبودهای این حوزه احصا شود.

 


نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم می تواند استعدادهای نهفته در استان‌ها را شناسایی کند و موجب ایجاد انگیزه بیشتر در نسل های جوان شود.

 


وی با تأکید بر برگزاری هر چه بهتر و باشکوه‌تر این مسابقات در نخستین پایتخت جهان تشیع در تبریز تصریح کرد: مسؤولان و متولیان فرهنگی باید نسبت به ترویج فرهنگ قرآنی در کشور بیش از پیش اهتمام ورزند.

 


افخمی اضافه کرد: نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه می تواند از هجمه های فرهنگی دشمنان کاسته و مانع نفوذ فرهنگ غلط غرب در جامعه اسلامی ایران شود.

 


بنابر این گزارش، سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم 5 الی 11 اسفندماه در دو بخش خواهران و آقایان در تبریز برگزار می شود که مسابقات آقایان در مصلی اعظم تبریز و مسابقات بانوان در مجتمع فرهنگی پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد.

 


گفتنی است، سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم سراسر کشور 5 الی 11 اسفند ماه سال جاری در تبریز برگزار می‌شود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات