۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۴۷۵۴۱
عضو شورای آموزش حوزه علمیه خراسان:

وحدت ستیزان دغدغه ای برای رساندن پیام اهل بیت ندارند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظافت با اشاره به خطبه 206 نهج البلاغه، گفت: عمل کردن به روش امیرمؤمنان علی(ع) باعث می شود کسی که حجت برایش تمام نشده، آگاهی یابد و کسی که اصرار به دشمنی و لجاجت دارد، تعدیل شود بنابراین وحدت ستیزان با دشنام دادن نشان می دهند که هرگز دغدغه رساندن پیام اهل بیت(ع) و جذب افراد را ندارند.
وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدجواد نظافت، عضو شورای آموزش حوزه علمیه خراسان در افتتاحیه نخستین همایش سراسری مداحان برگزیده جوان که صبح امروز در هتل فانوس دریای مشهد برگزار شد، دین اسلام را  جامع و کامل دانست و افزود: دین اسلام  تنها یک ارتباط قلبی بین انسان و خدا نیست بلکه  در تمامی زمینه های مورد نیاز، شیوه زندگی و ارتباطات بشر حرفی برای گفتن دارد.

 

وی به ضرورت بحث وحدت در بیانات امام(ره) و رهبر معظم انقلاب که ریشه در منابع دینی دارد اشاره و اظهار کرد: طرفداران نظریه وحدت قائل به این هستند که برائت در اسلام وجود دارد و یک امر قرآنی است ولی در قرآن برائت از دشمنان خدا مطرح شده است بنابراین جریان سنی ستیزی یک جریان ضد قرآنی است.

 

وحدت ستیزان دغدغه ای برای رساندن پیام اهل بیت(ع) ندارند

 

مدیر مدرسه علیمه حضرت مهدی(عج) مشهد ادامه داد: لعن کردن نیز از جمله محکمات بوده که در آیات و روایات متعدد بحث شده است و یک نوع دعا به شمار می رود؛ طرفداران نظریه وحدت که ریشه در تعالیم دینی دارد بر این عقیده اند که لعن کردن به ویژه اگر با اسم باشد نباید تحریک کننده باشد و از این کار به شدت نهی شده است.

 

حجت الاسلام نظافت با اشاره به خطبه 206 نهج البلاغه، خاطر نشان کرد: عمل کردن به روش امیرمؤمنان علی(ع) باعث می شود کسی که حجت برایش تمام نشده اگاهی یابد و کسی که اصرار به دشمنی و لجاجت دارد، تعدیل شود بنابراین وحدت ستیزان با دشنام دادن نشان می دهند که هرگز دغدغه رساندن پیام اهل بیت(ع) و جذب افراد را ندارند و خلاف منابع اسلامی عمل می کنند.

 

وی  در ادامه همچنین به آیه 108 سوره انعام که می فرماید: « وَ لَا تَسُبُّوا الَّذِینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَیَسُبُّوا اللَّهَ عَدْواً بِغَیْرِ عِلْمٍ کَذلِکَ زَیَّنَّا لِکُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلَى رَبِّهِمْ مَرْجِعُهُمْ فَیُنَبِّئُهُمْ بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ»‏  اشاره کرد و گفت: منظور این آیه که اگر کسی باعث شد، فردی به اهل بیت(ع) دشنام دهد او نیز در آن شریک است پس دشنام و سب نگویید تا دشنام نشنوید بلکه این کار توسط وحدت شکنان باعث تنفر شیعه از تسنن می شود که خلاف دستور اهل بیت است و اسلام دین مهرورزی بوده و می گوید برای  همه انسان ها حدی از محبت وجود دارد که فقط میزان آن متفاوت است.


حجت الاسلام نظافت، با بیان این که طبق آیات قرآن(سوره ناس) دو شیطان جن و انس برای بشر  وجو دارد، آمریکا و اسراییل را به عنوان شیطان انس معرفی و  تأکید کرد: کسانی که  اهل سنت را دشمن اسلام می دانند در واقع گرفتار شیطان بزرگی بنام آمریکا و اسراییل شده زیرا هدف آن ها ایجاد تفرقه بین مسلمانان است.

 

عضو شورای آموزش حوزه علمیه خراسان، صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) را سندی برای حقانیت شیعه دانست و با اشاره به دعای امام برای مرزداران(سربازان یزید)  و نگاه کلان ائمه که برای حفظ کلیت جامعه اسلامی برای حفاظت دشمنان دعا می کنند، افزود: اهل بیت(ع) به تاریخ توجه داشتند ولی در آن باقی نمی ماندند بلکه از تاریخ برای زمان حال عبرت می گرفتند و از زمان حال برای آینده استفاده می کردند که متأسفانه وحدت ستیزان به دشمن کنونی توجه ندارند و حاظر نیستند مرگ بر امریکا و اسراییل بگویند و در تاریخ مانده اند که باز هم خلاف روش اهل بیت(ع) به شمار می رود.

تقیه هم در محیط های خصوصی باید رعایت شود و هم در عمومی

وی در پاسخ عده ای که می گویند اکنون عصر تقیه نیست، با اشاره به روایت امام صادق(ع) که فرمودند: «از ما اهل بیت نیست کسی که تقیه را شعار و دسار قرار دهد»، خاطر نشان کرد: اهل بیت(ع) می فرمایند که تقیه هم در فضای خصوصی باید رعایت شود و هم در فضای عمومی تا تفرقه ایجاد نشود.

حجت الاسلام نظافت در ادامه گفت: گفت و گو به  شرطی که اجازه سوء استفاده به دشمنان را ندهد بسیار خوب و مفید است؛ همان طور که رهبری می فرمایند در فضای آرام و منطقی عقاید را ترویج کنید به گونه ای که فضا غبار آلود و تحریک آمیز نشود.

 

وی، با بیان حدیثی از  امام صادق(ع) که فرمودند « شیعیان شمایید که به ما منسوب هستید؛ برای ما زینت باشید نه مایه ننگ و عار» تصریح کرد: اگر از منطقه سنی نشین عبور می کنید سعی کنید در نماز جماعت آن ها حضور یابید، در تشییع جنازه شان شرکت کنید و مواظب باشید که آن ها از شما پیشی نگیرند بنابراین درخواست اهل بیت(ع) از ما این است که ما را محبوب کنید و افراد را از ما دور نکنید.

 

عضو شورای آموزش حوزه علمیه خراسان خاطر نشان کرد: شیوه رهبری که عاقلانه،هوشمندانه و به نفع اهل بیت(ع) است و بر آن تأکید دارند در واقع روش اهل بیت است که باید همه در انجام آن تلاش کنیم.

 

مداحان اهل بیت(ع) باید راست بگویند و راست بخوانند

یدالله بهتاش، رییس شورای عالی قشر سازمان بسیج مداحان، پیشکسوت ستایشگری اهل بیت(ع) نیز در ادامه این همایش، به تشریح عوامل موفقیت و باقی ماندن در راه اهل بیت(ع) پرداخت و اظهار کرد: داشتن خلوص و این که نیت فقط برای رضای خدا باشد، مداحان ائمه(ع) باید صداقت داشته باشند و راست بگویند و راست بخوانند، مطالعه تاریخ و سیره اهل بیت(ع)، خودسازی و ترک گناه و تأثیر بر خانواده، مجالس باید شور و شعور را باهم داشته باشد و فقط احساسی نباشد، احکام مداحی باید آموخته شوند و ادب و تواضع در برابر اهل بیت(ع)، از عواملی هستند که اعمال انسان را ارزشمند و ماندگار می سازد./844/پ201/ب5

ارسال نظرات