۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۴۷۷۵۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ آخرین اخبار در آستانه برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز و رونمایی ضریح امامزاده سیدکمال و سیدجمال الدین هشترود از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد فرقانی، رییس کمیته فناوری سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم اظهار داشت: تمامی بسترهای لازم برای ارایه خدمات ارتباطی و اینترنتی در مکان های برگزاری این مسابقات فراهم شده است.


وی افزود: شرکت مخابرات آذربایجان شرقی برای ارایه خدمات و تسهیلات ارتباطاتی و اینترنتی مناسب برای شرکت کنندگان و پوشش خبری اصحاب رسانه اقدامات لازم و اساسی را انجام داده است. توجه به قرآن کریم یکی از وظایف اصلی مسلمانان است و هیچ کاری ضروری تر از این مهم نیست.


مدیر عامل شرکت مخابرات آذربایجان شرقی تصریح کرد: فرهنگ ما ریشه در قرآن دارد و وظیفه هر مسلمانی است که در راستای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه قدم بردارد؛ ضروری است از ظرفیت‌ها و پتانسیل های موجود در استان برای ترویج معارف قرآنی بیش از پیش بهره مند شویم.


گفتنی است، سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم 6 الی 11 اسفند ماه در دو بخش خواهران و آقایان در تبریز برگزار می شود که مسابقات آقایان در مصلی اعظم تبریز و مسابقات بانوان در مجتمع فرهنگی پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد


آگاهی، بصیرت و غیرت سه ویژگی مردم آذربایجان است


حجت الاسلام اباصلت فیضی زاده، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مراغه در جمع بسیجیان این شهرستان گفت: آگاهی، بصیرت و غیرت همواره در رگ های حیاتی مردم آذربایجان متبلور است. مردم ولایتمدار و انقلابی آذربایجان مانند قیام 29 بهمن تبریز، در خط رهبری بوده و همواره با غیرت مثال زدنی خود در صیانت از آرمان ها و ارزش های متعالی اسلام و انقلاب پیشرو هستند.


وی خاطرنشان کرد: غیرتمندی مردم بزرگ آذربایجان در سال های شکل گیری انقلاب اسلامی و در سال های دفاع مقدس، نمونه و الگوی بارزی از غیرت ایرانی بوده تا جایی که رهبر معظم انقلاب، آذربایجان را سر ایران دانستند.


حجت الاسلام فیضی زاده خاطرنشان کرد: بسیجیان و مردم آگاه آذربایجان با حرکت در خط ولایت و رهبری و بصیرت خود، توطئه های دشمنان و معاندان را همانند 36 سال گذشته خنثی کرده و آماده جانفشانی و صیانت از آرمان های نظام و انقلاب اسلامی هستند.


آغاز دور جدید تبلیغات و اطلاع رسانی مسابقات سراسری قرآن


رحیم عبدالجباری، دبیر کمیته روابط عمومی سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از آغاز دور جدید تبلیغات واطلاع رسانی این مسابقات خبر داد و گفت: با توجه به همزمانی تبلیغات و اطلاع رسانی مسابقات سراسری قرآن کریم و دهه مبارک فجر و قیام 29 بهمن تبریز تصمیم برآن شد تا تبلیغات و اطلاع رسانی این مسابقات در دو سطح متفاوت اجرایی شود.


وی ادامه داد: در دور نخست تبلیغات و اطلاع رسانی ها تبلیغات با مضمون مشترک دهه فجر و سی و هفتمین دور مسابقات سراسری قرآن کریم در سطح شهر عملیاتی شد اما در دور جدید تلاش شده است با ارتباط تنگاتنگ با روابط عمومی ها و خبرگزاری ها برنامه اطلاع رسانی این مسابقات در اختیار روابط عمومی ها، خبرگزاری ها و سایت های خبری قرار گیرد.


وی ادامه داد: تبلیغات محیطی شهری نیز با همکاری همه جانبه شهرداری تبریز آغاز شده است و تلاش می شود با نصب المان های قرآنی و دیگر تبلیغات محیطی فضا برای برگزاری این مسابقات به شکل معنوی برپار می شود. کمیته صدا و سیما نیز با تمام توان وارد بحث های اطلاع رسانی و تبلیغات شده است و شبکه های سهند، شما، کوثر، العالم و شبکه قرآن برنامه های مسابقات را به طور کامل پوشش خواهند داد.


ضریح امامزاده سیدکمال و سیدجمال الدین هشترود رونمایی شد


حجت الاسلام وحدت مشهوری، معاون آموزشی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در مراسم رونمایی از ضریح امامزاده سیدکمال الدین و سیدجمال الدین موسی ابن جعفر (ع) هشترود اظهار داشت: امامزاده ها میزبان مردم شهرهای مختلف هستند و رسم میهمانداری ایجاب می کند که به آن ها خدمت کنیم.


وی با بیان این‌که مسؤولان این شهرستان شایسته است از اعتبارات شهرستانی برای عمران و آبادانی این امامزاده اعتبار تخصیص دهند، گفت: هنگام تحویل سال نو امسال نیز تمام امامزاده های استان در قالب برنامه آرامش بهاری میزبان مردم خواهند شد.


حجت الاسلام سیدسعید رشادی امام جمعه هشترود نیز در این مراسم گفت: نبود اداره اوقاف و امور خیریه در این شهرستان باعث شده موقوفات این شهرستان احصاء نشده و برخی ادارات در موقوفات مستقر باشند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات