۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۲۴۸۰۳۷
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

هدفگذاری و تلاش زمینه رشد و تعالی طلاب را فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، نداشتن برنامه ریزی را دومین مانع رشد و تعالی طلبه دانست و خاطرنشان کرد: اگر همت یک طلبه بالا باشد، اما در مسیر تحصیل برنامه ریزی نداشته باشد، باز هم به نتیجه مطلوب دست نخواهد یافت.
معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نوشهر، حجت الاسلام مهدی خوبانی، معاون تعذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر با ذکر از امام صادق(ع)، موانع رشد و تعالی طلاب را کوتاهی همت، عدم برنامه ریزی و نگاه کوتاه دانست و گفت: اگر طلاب به دنبال رشد و تعالی حقیقی در زندگی خود هستند باید به این سه اصل مهم پایبند باشند.

 

وی با بیان این که طلاب اگر می خواهند به مقامات و درجات بالا دست یابند باید بلند همت باشند، افزود: هر چه قدر همت یک طلبه بالا باشد به حتم ظرفیت آنها نیز افزایش خواهد یافت.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که همت بر اساس یک هدف گذاری مشخص و مدون، بالا می رود، خاطرنشان کرد: یک طلبه در نخستین مرحله ورود به حوزه باید اهداف خود را از تحصیل در حوزه مشخص کند.

 

حجت الاسلام خوبانی تصریح کرد: اگر طلبه اهداف خود را درست ترسیم کند و بلند همت باشد به حتم در مسیر رشد و تعالی قرار خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: عدم هدف گذاری صحیح و همت پایین مانع از تعالی و سعادت یک طلبه در مسیر تحصیل علم و کسب تقوا خواهد شد.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، نداشتن برنامه ریزی را دومین مانع رشد و تعالی طلبه دانست و خاطرنشان کرد: اگر همت یک طلبه بالا باشد، اما در مسیر تحصیل برنامه ریزی نداشته باشد، باز هم به نتیجه مطلوب دست نخواهد یافت.

 

حجت الاسلام خوبانی با تأکید براین که یک طلبه باید در مسیر تحصیل علوم حوزوی از برنامه ریزی علمی و معنوی مناسبی برخوردار باشد، بیان داشت: مشاوره نقش بسیار مهمی در تحقق برنامه ریزی های علمی و معنوی طلاب ایفا می کند.

 

وی با اشاره به این که یک مشاور می تواند با ترسیم فرآیند برنامه ریزی و راه رسیدن به هدف، طلبه را در مسیر رشد علمی و تهذیبی قرار دهد، گفت: برنامه ریزی و نظم اگر نباشد رشد و تعالی حقیقی محقق نخواهد شد.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، ضعف و نگاه کوتاه را سومین مانع رشد و تعالی یک طلبه عنوان کرد و ادامه داد: اگر طلبه ای بدون تقویت بنیه علمی خود بخواهد به تبلیغ دین بپردازند، علاوه بر عدم موفقیت در این مسیر زمینه ضربه صنفی و شخصیتی را نیز فراهم خواهد کرد.

 

حجت الاسلام خوبانی با تأکید بر این که طلاب حوزه باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت بنیه علمی خود در حوزه بهره گیرند، افزود: خوشبختانه امروز زمینه و امکانات برای تصحیل علوم دینی در حوزه های علمیه به خوبی فراهم است./950/پ2020/ب1

ارسال نظرات