۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۴
کد خبر: ۲۴۸۱۹۳
در قم؛

نظریه آبراهامیان درباره انقلاب اسلامی ایران بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ نشست بررسی و نقد نظریه یرواند آبراهامیان درباره انقلاب اسلامی از سلسله نشست های انقلاب اسلامی از دیدگاه نظریه پردازان غربی در قم برگزار شد.
مؤسسه امام خميني رحمةالله عليه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست بررسی و نقد دیدگاه یرواند آبراهامیان درباره انقلاب اسلامی از سلسله نشست های علمی انقلاب اسلامی از نگاه نظریه پردازان غربی با همکاری گروه تاریخ اندیشه معاصر مؤسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی(ره) شب گذشته در سالن اجتماعات مؤسسه امام خمینی(ره) قم برگزار شد.
 
در این نشست تخصصی حجت الاسلام عبدالرسول یعقوبی عضو هیأت علمی جامعة المصطفی (ص) العالمیه به بیان مباحث قابل توجهی در رابطه با نظریه آبراهامیان پرداخت.
 
وی با اشاره به نظریه آبراهامیان درباره انقلاب اسلامی گفت: نظریه آبراهامیان از نظریاتی است که برای انقلابی نوشته شده که نتیجه اش به دست اقشار غیر مذهبی و سکولار رقم می خورد و برای انقلاب اسلامی ایران قابل استفاده نیست.
 
حجت الاسلام یعقوبی با توجه به نظریه آبراهامیان نقدهای قابل توجهی را متوجه این نظریه دانست و ابراز داشت: نظریه آبراهامیان برای انقلابی نوشته شده است که هیچگاه محقق نشد و این عنوان مقاله ناقدانه بر نظریه آبراهامیان است.
  
گفتنی است در این نشست بخشی از مستند 57 به نمایش گذاشته شد و مجری برنامه از برگزاری جلسه ای در راستای مباحث مطرح شده در این مستند خبر داد که زمان دقیق برگزاری این جلسه نقد اعلام می شود./1322/د101/ی
ارسال نظرات