۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۲۴۸۶۲۷
در ارومیه؛

مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه های علمیه آذربایجان غربی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه های علمیه استان آذربایجان غربی هفتم اسفند ماه سال جاری در ارومیه برگزار می شود.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تهذيب حوزه هاي علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به برگزاری ششمین دوره مسابقات سراسری قران و حدیث در ارومیه،اظهار کرد: در این دوره از مسابقات 136 نفر از طلاب مدارس علوم دینی استان در رشته های قرائت، اذان، دعا خوانی، حفظ یک جزء، پنج جزء، ده جزء، بیست جزء و حفظ کل قران کریم با هم به رقابت می پردازند.

 

وی افزود: طلاب شرکت کننده در این مسابقات از مدارس علوم دینی ارومیه، خوی، سلماس، تکاب، میاندوآب و ماکو هستند که در این بین مدرسه علوم دینی شهرستان خوی با 37 نفر طلبه سهم بیشتری نسبت به مدارس دیگر دارد.

 

حجت الاسلام ارشاد خاطرنشان کرد: در هر رشته سه نفر برگزیده به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

 

وی افزود: داوری این مسابقات از سوی سه نفر از اساتید بین المللی انجام خواهد شد که در بخش حفظ استاد محمد نژاد، در بخش صوت و لحن استاد وکیلی و در بخش تجوید استاد سلیمانی داوران این مسابقات خواهند بود.

 

حجت الاسلام ارشاد اعلام کرد: مراسم افتتاحیه ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث مدارس علمیه استان صبح هفتم اسفند با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در مصلای امام خمینی ارومیه برگزار می شود.

 

اجرای طرح هر روز طلاب با قرآن و حدیث در آذربایجان غربی

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در ادامه از اجرای طرح هر روز طلاب با قرآن و حدیث خبر داد و گفت: این طرح از برنامه های معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور است که در مدارس علمیه آذربایجان غربی به عنوان نخستین استان اجرا می شود.

 

وی افزود: در راستای اجرای این طرح کتابچه ای با 365 آیه و روایت از ابتدای ترم دوم در اختیار اساتید مدارس علمیه استان قرار گرفته است که در ابتدای هر کلاس درس یک آیه و یک روایت مرتبط با آن را توضیح می دهند.

 

حجت الاسلام ارشاد گفت: اجرای این طرح افزون بر گسترش فضای معنوی در حوزه های علمیه و ارتقای معنویت طلاب در فهم دروس اصطلاحی حوزه مؤثر است.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی تأکید کرد: طلاب در کنار ادبیات عرب، صرف و نحو، بلاغت، فقه، کلام و تفسیر طلاب با قرآن و اهل بیت(ع) که دو ثقل دین اسلام است، آشنا می شوند.

 

 وی گفت: 800 نفر از طلاب پایه یک تا نه زیر پوشش اجرای طرح هر روز طلاب با قرآن و حدیث قرار گرفته اند./936/ت302/ب4

ارسال نظرات