۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۴۹۱۱۶
با سخنرانی دادستان کل کشور:

دومین یادواره شهدای طلبه و روحانی اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین یادواره شهدای طلبه و روحانی اهواز با سخنرانی حجت الاسلام رییسی، دادستان کل کشور و حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان، برخی از نمایندگان مردم در مجلس و نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری با هدف تجلیل و تکریم شهدای روحانی و طلبه برگزار شد.
يادواره شهداي روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، دومین یادواره شهدای طلبه و روحانی اهواز با سخنرانی حجت الاسلام رئیسی، دادستان کل کشور و حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان، برخی از نمایندگان مردم در مجلس و نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری با هدف تجلیل و تکریم شهدای روحانی و طلبه امروز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور، با بیان این که سیره علمای شیعه مبارزه با ظلم و جهل در جامعه است، گفت: علما باید برای گسترش عدالت و تعلیم علوم دینی در جامعه تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ تفاوتی در حاکمیت توحید، گسترش عدالت و ظلم ستیزی در سیره اهل بیت(ع) مشاهده نمی شود، افزود: گفتمان علما و بزرگان اسلام، به ویژه تشیع نیز بر اساس توحید و با محوریت مبارزه با ظلم و بی عدالتی است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اظهارداشت: تفاوت علمای شیعه با دیگر معلمان عالم در این است که آنها مردم را به سوی خوبی ها سوق می دهند اما علمای ما خود در قله خوبی ها قرار داشته و می توانند چراغی برای هدایت بشر باشند.

در بخش دیگری از این مراسم، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، با درود و سلام بر پیکر پاک شهیدان دفاع مقدس به ویژه شهدای روحانی اهواز ابراز داشت: تجلیل و تکریم یاد و خاطره شهدا ارزش معنوی و تأثیر بالایی در زندگی انسان ها دارد.

وی شهید سید عبدالحسین سبحانی از دزفول، شهید عبدالحسن موسوی از دشت آزادگان را از جمله شهدای روحانی معرفی کرد، ادامه داد: برخی دیگر از شهدا در دوران انقلاب اسلامی، از جمله در رویداد 7 تیر به شهادت رسیدند.

آیت الله حیدری با بیان این که با آغاز انقلاب و عملیات ها طلاب حوزه علمیه امام خمینی اهواز درس و تحصیل را تعطیل کردند، تأکید کرد: طلاب این حوزه علمیه حضور در جبهه ها و مبارزه با دشمنان دین و انقلاب را برتر از تحصیل برشمردند.

در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام جلال جابریان، امام جمعه موقت عین دو اهواز و مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به این که در سال 62 به فرمان آیت الله موسوی جزایری در عملیات خیبر حضور پیدا کردم، ابراز داشت: این عملیات به سبب این که نخستین عملیات آبی خاکی بود سخت ترین و دشوارترین عملیات ها برشمرده می شد.

وی به دوران اسارت و حضور خود در زندان های گوناگون از جمله استخبارات، الاماره و تکریت اشاره کرد و ادامه داد: بنده در یکی از زندان های عراق اسیر بودم که یکی از فرزندانم به دنیا آمد.

حجت الاسلام علیرضا قربانی، مدیر مدرسه علمیه حضرت امام خمینی با اشاره به سخن امام درباره روحانیت نخستین قشر شهید جامعه در دوران مقدس بودند، عنوان کرد: باتوجه به سخن امام، سبقت روحانیت در شهادت دفاع مقدس انتظاری واقعی، حقیقی و بدیهی بود.

وی تصریح کرد: هدف برگزاری این یادواره تجلیل و تکریم از رشادت ها و ایثارگری های روحانیت است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت امام خمینی روحانیت و طلاب را بالاترین تعداد شهید در انقلاب اسلامی معرفی کرد، بیان داشت: این آمار بیانگر ایثارگری های روحانیت و طلاب و لبیک گفتن به ندای رهبریت و شعار «هیهات من الذله» امام حسین(ع) بود./9453/پ202/ب2

ارسال نظرات