۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۴۹۳۱۲
امام جمعه ارومیه:

رزمایش سپاه توان نظامی ایران را به نمایش گذاشت

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رزمایش، آیه« واعدوا لهم ما استطعتم من قوه را محقق کرد»، گفت: رزمایش اخیر اقتدار و توان جنگی جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به رزمایش نیروهای مسلح کشورمان اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی در سایه تلاش نیروهای نظامی و به ویژه سپاه از اقتدار بالایی در منطقه برخوردار است.

 

وی با بیان این که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رزمایش آیه «واعدوا لهم ما استطعتم من قوه» را محقق کردند، خاطرنشان کرد: رزمایش اخیر اقتدار و توان جنگی جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.

 


فرهنگسرای قرآن و عترت در اختیار نهادهای قرآنی قرار گیرد

 


حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه انتقاد از نبود مکانی مناسب برای فعالیت های قرآن در مرکز استان، از شورای اسلامی شهر ارومیه خواست تا در زمینه اقدام کنند.

 

وی استقرار سازمان های غیر قرآنی در فرهنگسرای قرآن و عترت ارومیه را مورد انتقاد قرار داد و افزود: فرهنگسرای قرآن و عترت برای ساماندهای فعالیت های قرآنی از سوی شورای اسلامی شهر ارومیه احداث شده است که امروزه در اختیار سازمان های دیگر است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: به لحاظ شرعی صحیح نیست مجموعه ای که با پول بیت المال ساخته شده است در اختیار نهادهای دیگر قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: شورای اسلامی شهر و متولیان باید این مکان را تخلیه کرده و مکانی دیگر برای سازمانی که فعلا در این فرهنگسرا مستقر شده در نظر بگیرند چرا که شایسته نیست از این مکان در زمینه هایی به غیر از اهداف قرآنی استفاده شود.

 

ضرورت ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه



امام جمعه ارومیه در ادامه عفو گذشت را مورد بررسی قرار داد و گفت: با توجه به وجود بیش از چهار هزار پرونده قضایی در استان ضروری است فرهنگ عفو و بخشش بیش از هر زمان در جامعه توسعه و اعتلا یابد.

 


وی با بیان این که یک سوم جمعیت استان درگیر پرونده های قضایی هستند، اظهار کرد: برازنده جامعه اسلامی نیست که خانواده های بسیاری درگیر مسائل قضایی باشند.

 


حجت الاسلام والمسلمین به جایگاه عفو و گذشت از دیدگاه قرآن و روایات ائمه معصومین پرداخت و گفت: عفو می تواند انسان را به عزت برساند.

 

خانواده ها فرزندانشان را برای فراگیری علوم دینی تشویق کنند

 

وی با انتقاد از کمبود عالم دینی در آذربایجان غربی نیز گفت: این استان نیازمند تعداد بیشتری طلبه و عالمان دینی است و والدین تلاش کنند تا فرزندانشان را بیشتر به سمت فراگیری علوم دینی هدایت کنند.

 

امام جمعه ارومیه ادامه داد: هم اکنون ثبت نام برای حوزه های علمیه در آذربایجان غربی آغاز شده و این فرصت خوبی برای حضور بیشتر جوانان در زمینه آشنایی با علوم دینی و اسلامی است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه خطبه ها با تبریک ایام ولادت حضرت زینب کبری (س) اظهار کرد: حضرت زینب (س) الگویی نمونه برای بانوان مسلمان هستند و اخلاق و پرستاری آن بانوی بزرگ باید به عنوان به اسوه و الگو سرمشق پرستاران قرار گیرد./936/پ201/ب4

ارسال نظرات