۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۲۴۹۷۳۲
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان:

165 کانون فرهنگی هنری مساجد در کاشان فعالیت دارند

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: در شهرستان کاشان 165 کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت دارند که شهرستان کاشان به لحاظ کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان اصفهان از ظرفیت بالایی برخوردار است.
علي مشربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، علی مشربی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان عصر یکشنبه در همایش مسؤولان واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان کاشان در تالار فرهنگ این شهرستان با تبریک 18 اسفند سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: شهرستان کاشان به  لحاظ کمیت با داشتن 165 کانون فرهنگی هنری مساجد بعد از شهر اصفهان رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است.

 

وی با اشاره به این که این کانون ها به صورت مساوی و متعادل در سطح شهر و بخش های شهرستان توزیع شده است، ابراز کرد: تعداد  19 کانون در بخش برزک، 19 کانون در بخش قمصر، 18 کانون در بخش نیاسر و 113 در بخش مرکزی این شهرستان فعالیت دارند.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان یاد آور شد: از مجموع 165 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان کاشان 132 کانون ویژه خواهران فعالیت دارد.  

 

مشربی در ادامه تعداد کتاب خانه های شهرستان کاشان را 105 باب کتابخانه با 110 هزار جلد کتاب اعلام کرد و گفت: 18 کانون فرهنگی هنری مساجد کاشان دارای نشریه، 20 کانون دارای هسته پژوهشی و 250 مسجد شهرستان کاشان در طرح تلاوت نور شرکت دارند که هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء دو صفحه تلاوت می شود.

 

اهدای 3 هزار و 200 جلد قرآن به کانون های فرهنگی هنری کاشان

 

وی از اهدای 3 هزار و 200 جلد قرآن به کانون های فرهنگی هنری مساجد کاشان خبرداد و گفت: از 165 کانون فرهنگی هنری مساجد کاشان، 4 کانون فرهنگی دیجیتالی است که امیدواریم در سال آینده شاهد توسعه آن باشیم.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان در ادامه یاد آور شد: هریک از کانون های فرهنگی هنری مساجد کاشان به منزله یک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می شود که به عنوان نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در آن محل و پایگاه و مسجد فعالیت می کند.

 

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب هدف از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد را تعامل و همکاری امام جماعت و پایگاه بسیج، هیأت مذهبی و هیأت امنای مسجد اعلام کرد و گفت: فعالیت هریک از این ارکان در مساجد موازی کاری نیست، بلکه همکاری است که نتیجه این همکاری را مردم می توانند مشاهده کنند.

 

مشربی در ادامه به نقش مهم خواهران در کانون های فرهنگی هنری مساجد تأکید کرد و با اشاره به این که اسلام تنها دینی است که به جایگاه زن اهمیت و ارزش داده است، یاد آور شد: نقش مادر و حرمت زن در جامعه ایران اسلامی یک نقش بسزایی است، به طوری که اگر مادران در محیط خانواده بچه ها را خوب تربیت کنند آینده بچه ها و کشور تضمین شده است.

 

به گفته وی، مسؤولان پایگاه‌های فرهنگی هنری خواهران مساجد با برگزاری برنامه های فرهنگی هنری ویژه بانوان و دعوت از خواهران محل و یادآوری جایگاه رفیع و ارزشمند زن در جامعه اسلامی، در آینده فرزندان تأثیر گذار خواهند بود.   

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان گفت: بحث ارزش های اسلامی و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی از سوی بانوان ضمن این که یک خانواده را نجات می دهد می تواند در جامعه نیز تأثیرگذار باشد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات