۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۲۴۹۹۸۷
استاد حوزه علمیه قم:

فرزندانمان را با اقتدا به سیره حضرت زهرا تربیت کنیم

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که سیره حضرت زهرا (س) در میان تمامی زنان عالم بی‌مانند است، گفت: اگر می‌خواهیم فرزندانی شایسته و صالح تربیت کنیم باید به سیره ایشان اقتدا کنیم.
حجت الاسلام مهدي رستم نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی رستم نژاد، استاد حوزه علمیه قم، صبح امروز در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با بیان این‌که عده‌ای پیامبر (ص) را به خاطر نداشتن فرزند پسر مقطوع‌النسل و ابتر می‌خواندند، گفت: به لطف خداوند نه‌تنها سخن این افراد به حقیقت نپیوست بلکه خداوند با تولد حضرت فاطمه (س) به ایشان دختری داد که مادر امامت و پیوند دهنده ولایت پیامبران با امامت بوده و در تمام زمان‌ها سرور زنان عالم شد.

 

وی بابیان این‌که تمامی علمای اسلامی در این زمینه اجماع دارند و در صحیح بخاری و در کتاب تفسیری درالمنصور اهل سنت نیز به این موضوع اشاره‌ شده است، گفت: برخی از علمای اهل سنت بر اساس آیه 41 تا 42 سوره آل‌عمران می‌گویند منزلت حضرت زهرا (س) از حضرت مریم کمتر است چون در این آیه خداوند اشاره دارد که حضرت مریم سرور زنان عالم است.

 

وی افزود: علامه طباطبایی در تفسیر این آیه آورده‌اند چون کلمه «وصطفاک» در این آیه دو بار تکرار شده به یک معنا نیست و به این موضوع اشاره دارد که حضرت مریم (س) در میان زنان عالم تنها زنی است که بدون شوهر و بدون هیچ ارتباطی صاحب فرزند شده است.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: این موضوع به این معنا نیست که ما بخواهیم منزلت حضرت مریم (س) را پایین آورده و منزلت حضرت زهرا (س) را بالا ببریم، بلکه این دو بانو هر دو در کلام رسول خدا (ص) به‌عنوان زنان برگزیده عالم به ما معرفی‌شده‌اند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستم نژاد با اشاره به این‌که رسول خدا (ص) در مورد حضرت زهرا (س) فرموده‌اند که فاطمه سرور زنان عالم تا ورز قیامت است و پاره تن من بوده و هرکس ایشان را آزار دهد مرا آزار داده است، گفت: خشم رسول خدا (ص) برابر با خشم و غضب خداوند است؛ بنابراین هرکس فاطمه (س) را آزار دهد رسول خدا را آزرده و آزار رسول خدا (ص) به خشم آوردن خداوند است.

 

وی بابیان این‌که سیره حضرت زهرا (س) در میان تمامی زنان عالم بی‌مانند است، ادامه داد: اگر می‌خواهیم فرزندانی شایسته و صالح تربیت کنیم باید به سیره ایشان اقتدا کنیم.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که حضرت زهرا (س) نخستین شهید راه ولایت هستند، یادآور شد: ما هم باید مانند ایشان در تمامی عرصه‌ها از ولایت تبعیت کرده و هرگاه لازم شد برای جانبازی و شهادت درراه ولایت آماده ‌باشیم./837/پ203/ی

ارسال نظرات