۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۲۵۰۱۶۱
استاد حوزه علمیه قم:

حضرت فاطمه یکی از مصادیق لیلة القدر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره عظمت مقام حضرت فاطمه(س) گفت: در قرآن همه‌چیز را با روز خطاب شده است مثلاً می‌گوییم روز قیامت و روزهای بهشتی که این به این دلیل است که در قیامت و بهشت روز و شب وجود ندارد و به همین دلیل است که مفسران می‌گویند یکی از مصداق‌های لیلة القدر حضرت زهرا(س) هستند چون حق و منزلت ایشان درک نشده و با وجود عظمت مقام ایشان برای عموم مسلمانان تاریک است.
شهادت حضرت زهرا(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، زهرا فخر روحانی، استاد حوزه علمیه قم، شب گذشته در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که حضرت زهرا(س) یگانه دردانه هستی و رسول خدا(ص) هستند که اطاعت ایشان فریضه خداوند بر تمام بندگان و حتی انبیا است، گفت: حضرت رسول (ص) در عوض مزد رسالت خود از مسلمان محبت و اطاعت از اهل‌بیتشان را می‌خواستند اما هنوز چند روزی از مگر ایشان نگذشته بود که افراد منفعت‌طلب که قصد تفکیک در امت ایشان را داشتند دست از بیعت با حضرت علی (ع) کشیدند و در خانه ایشان را آتش زده و ایشان را دست‌بسته به‌سوی مسجد بردند.

 

وی افزود: حضرت زهرا(س) با وجود این که پهلو شکسته بودند بند کمربند حضرت علی (ع) را گرفتند و فرمود من تا وقتی زنده هستم اجازه نمی‌دهم علی (ع) را ببرید که دشمنان خدا و رسولش با تازیانه حضرت زهرا(س) را از حضرت علی(ع) جدا کردند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: زمانی که حضرت علی (ع) خبر جان دادن حضرت زهرا(س) را شنیدند توان رفتن به خانه را نداشتند و چندین بار در میانه راه بر زمین افتادند ولی سرانجام خود را خانه رساندند و بر بالین حضرت زهرا(س) حاضرشده و به ایشان دلداری دادند.

 

فخر روحانی تصریح کرد: بالاخره ضربات تازیانه و پهلوی شکسته کار خود را کرد و ایشان به شهادت رسیده و به علت ترس از نا اهلان حضرت علی (ع) شبانه ایشان را غسل داده و دفن کردند.

 

وی با اشاره به این‌که یکی از مصداق‌هایی که برای لیلة القدر ذکرشده است حضرت زهرا(س) هستند، ادامه داد: ما در آیات قرآنی همه‌چیز را با روز خطاب می‌کنیم مثلاً می‌گوییم روز قیامت و روزهای بهشتی که این به این دلیل است که در قیامت و بهشت روز و شب وجود ندارد و به همین دلیل است که مفسران می‌گویند یکی از مصداق‌های لیلة القدر حضرت زهرا(س) هستند چون حق و منزلت ایشان درک نشده و با وجود عظمت مقام ایشان برای عموم مسلمانان تاریک است.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: حضرت زهرا(س) پاره تن رسول خدا(ص) هستند و رسول خدا(ص) در برابر مزد رسالتشان در عید غدیر از امت محبت و اطاعت نسبت به ثقلین را خواستار شدند، بنابراین احترام به حضرت زهرا(س) پرداخت کردن مزد رسالت رسول‌الله است؛ اما متأسفانه امت نا اهل در مدت کوتاهی پس از رحلت حضرت رسول اکرم(ص) حرمت رسول خدا را شکستند و پاره تن رسول خدا و جانشین ایشان را به بدترین شکل ممکن رنجاندند.

 

فخر روحانی با بیان این‌که حضرت زهرا(س) تنها زنی هستند که در تاریخ برای نجات بشریت از گرداب ظلم و دوری از ولایت ائمه بر منبر رفتند و سخنرانی کردند، گفت: خطبه فدکیه در اوج ستایش و ربوبیت حضرت حق است و حضرت زهرا(س) با آیات قرآن کریم به بهترین نحو حق ولایت حضرت علی (ع) را به جهانیان و مردم غافل معرفی کردند.

 

وی یادآور شد: سنگین‌ترین مصیبتی که بر حضرت علی (ع) وارد شد و حتی توان ایشان را برای راه رفتن گرفتن شهادت حضرت زهرا(س) بود و ایشان تا آخر عمر در شهادت حضرت زهرا(س) سوگوار بودند./837/پ202/ف

ارسال نظرات