۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۵۰۶۷۲

آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم در آذربایجان غربی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سراسر کشور آزمون مرحله سوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم در 17 شهرستان آذربایجان غربی برگزار شد.
قرآن کريم قرآن مجيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آزمون کتبی مرحله سوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در 17 شهرستان آذربایجان غربی برگزار شد.

 

مساجد، حسینیه ها، مدارس، مصلاها، امامزادگان و بقاع متبرکه شهر از جمله مکان های برگزاری آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم بود که امسال با عنوان «رویداد بزرگ آزمون قرآنی» برگزار شد.

 
بنابر اعلام کارشناس قرآنی معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، پنج هزار و 600 صفحه سؤال برای برگزاری آزمون به شهرستان ها ارسال شده بود که البته پیش بینی می شود بیش از این تعداد قرآن آموز با هم به رقابت بپردازند.
 
حافظ ابراهیمی گفت: در شهرستان ارومیه آزمون کتبی قرآن کریم با حضور یک هزار و 500 نفر قرآن آموز در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.
 
ابراهیمی اظهار داشت: از مجموع شرکت کنندگان در آزمون قرآن کریم یک هزار نفر خواهران و 500 نفر برادران بودند.
 
به گفته ابراهیمی، آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم در ارومیه با نظارت مسؤولان حراست، بازرسی، روابط عمومی و نماینده معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
 
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی نیز در محل برگزاری آزمون طرح تربیت قرآن در خوی حاضر بود.
 
گفتنی است، طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سال 91 در راستای تحقق منویات رهبری مبنی بر تربیت 15 میلیون حافظ و قاری قرآن در کشور آغاز شده است.
 
امروز نیز همزمان با سراسر کشور آزمون کتبی مرحله سوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان آذربایجان غربی برگزارشد./936/پ203/ب4
ارسال نظرات