۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۵۱۰۵۸
در مدرسه علمیه امام جعفر صادق زاهدان؛

کارگاه آموزشی مدیریت و کنترل آسیب‌های فضای مجازی ویژه مبلغان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ رییس پلیس فتای سیستان و بلوچستان گفت: جعل هویت، کلاهبرداری آنلاین، گسترش مفاسد اخلاقی و عادی شدن آن و برآورد وضعیت سیاسی اجتماعی و فرهنگی از سوی دشمن مهم ترین عواملی هستند که کاربران اینترنتی را تهدید می‌کند.
کارگاه آموزشي مديريت و کنترل آسيب‌هاي فضاي مجازي ويژه مبلغين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، کارگاه آموزشی مدیریت و کنترل آسیب های فضای مجازی و سایبری ویژه مبلغان مذهبی، امروز یکشنبه در سالن آمفی تئاتر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) زاهدان برگزار شد.

  

بر اساس این گزارش، در این کارگاه که به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برگزار شد، سرهنگ سید محمد حسینی پور رییس پلیس فتای سیستان و بلوچستان به شرح چگونگی مسائل امنیتی در فضای مجازی، جرایم اینترنتی و فضای مجازی پرداخت.

 

 

حسینی پور با ارائه مقدمه‌ای درباره زندگی در دنیای اینترنت و مقیاس ارزیابی افراد در جامعه به نسبت اطلاعات اینترنتی آنها، بیان کرد: رشد روزافزون فناوری های نوین و پیدایش گوشی ها و تجهیزات هوشمند، مردم را خواسته یا ناخواسته با فضای مجازی در ارتباط ساخته است حال اگر افراد سطح آگاهی و اطلاعات خود را در این حوزه ها افزایش دهند مانع از هر گونه سوء استفاده افراد سودجو می شوند که به هر نحوی منتظر سوء استفاده از افرادی هستند که اطلاعاتی در این زمینه ندارند.

 

 

وی افزود: ویژگی های فضای سایبری شامل حافظه نامحدود، انتشار سریع اطلاعات، فرامرزی و نبود محدودیت جغرافیایی و پنهان بودن هویت کاربران در این فضا است.

 

 

رییس پلیس فتای سیستان و بلوچستان با نام بردن تهدیدات اینترنت، گفت: جعل هویت، کلاهبرداری آنلاین، گسترش مفاسد اخلاقی و عادی شدن آن، براورد وضعیت سیاسی اجتماعی و فرهنگی از سوی دشمن، سیر تکامل مجرمان از فضای فیزیکی با جثه های بزرگ و مغزهای کوچک و در فضای سایبری با جثه های کوچک ولی مغزهای بزرگ و توانمند به عنوان مهم ترین عواملی هستند که کاربران اینترنتی را تهدید می‌کنند.

 

 

در پایان این همایش، حجت الاسلام مؤذنی مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق زاهدان، ضمن تقدیر و تشکر از ریاست پلیس فتای استان، مطالب این کارگاه را بسیار ارزنده و مفید برای همه اقشار جامعه دانست و این قبیل کارگاه ها و آموزش ها را برای طلاب لازم و ضروری خواند./831/پ202/ب4

 

ارسال نظرات