۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۵۱۸۹۷
آیت الله صفایی بوشهری:

دشمنان به دنبال ترویج اسلام هراسی در بین جوانان هستند

خبرگزای رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: دشمنان اسلام به دنبال این هستند که اسلام هراسی را در جوانان ترویج و این پروژه را در فضاهای مجازی گسترش دهند.
آيت‌الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر، گفت: یکی از آموزه های الهی و مهم در زندگی انسان وفاداری به عهد و پیمان زن و شوهر در ازدواج است و خانواده حاصل پیوند دو نفر شکل می گیرد و نمونه آن پیوند آسمانی بین امیرمومنان(ع) و فاطمه زهرا(س) و ظهور نسلی که منشأ خدمات الهی در زندگی آنها بود.


آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به وفاداری شوهر به عهد و پیمان ازدواج بیان کرد: مرد در زندگی مشترک در بعد مدیریت مالی و معنوی خانواده و در عرف و فقه اسلامی مدیریت اقتصاد خانواده را بر عهده دارد و در تأمین معاش زندگی و همسر و فرزندان تلاش می کند و این در اسلام برابر با جهاد در راه خداست.


وی افزود: مرد در امور اقتصادی خانواده اش کوشش می کند لقمه حلال برای زن و فرزندان خود بدست آورد و یک زندگی حلال و پر از آرامش را برای خانواده اش هدیه دهد او مانند رزمنده ای می ماند که در راه خدا جهاد می کند.


امام جمعه بوشهر به نقش مهم پدر و مادر اشاره کرد و اظهار داشت: پدر و مادر محیط عاطفی و اخلاقی در محیط خانواده و به فرزندان آموزش دهند و با تربیت دینی و فرهنگی فضاسازی کنند.


وی بیان کرد: مرد باید نسبت به همسر و فرزندانش وفادار باشد و همه نگاه‌ها و محبت هایش را نسبت به همسرش و فرزندانش داشته باشد و همیشه شکرگزار این نعمت خداوند باشد.


امام جمعه بوشهر در خطبه دوم به بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان اشاره کرد و اظهار داشت: طبق بیانات رهبری که فرمود ما به دنبال اسلام حداقلی نیستیم بلکه ما اسلام کامل را برای نظام می پذیریم؛ دشمنان اسلام به دنبال این هستند که اسلام هراسی را در جوانان ترویج و این پروژه را در فضاهای مجازی گسترش دهند.


وی با اشاره به بیانات رهبر در مورد تیم مذاکره کننده افزود: مقام معظم رهبری فرمودند تیم مذاکره کننده انسان های دلسوزی هستند و من نگران آن طرف مذاکره هستم.


آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: در طول تاریخ مشاهده شده است، در مذاکرات ملتی بعد از پایان مذاکره احساس رضایت نکرده است؛ آنها با ترفندهای خود مذاکرات را چند مرحله ای می کنند تا به سمت خود هدایت کنند و این توافق بد مورد قبول ملت ایران نیست.


وی افزود: مردم ایران خواستار این هستند که مذاکرات با پیروزی به پایان برسد و ما از خداوند توفیق الهی را برای رهبری و ملت ایران داریم.


امام جمعه بوشهر با گرامیداشت روز 22 اسفند و بزرگداشت شهدا اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی یک نهاد خدمتگزار به عزیزترین قشر جامعه است؛ یک توصیه به این عزیزان دارم این است که توجه ویژه به جانبازان و آزادگان و خانواده های شهدا و ایثارگران شود؛ به خانواده های شهدا سر بزنند و نهادهای دولتی و مراکز اشتغال زا با این نهاد همکاری داشته باشند.


وی با اشاره به ساخت و بازسازی گلزار شهدای استان بوشهر اضافه کرد: لازم است بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به جایگاه شهدا توجه ویژه ای داشته باشند.


آیت‌الله صفایی بوشهری ضمن تبریک آزادسازی تکریت به مردم مسلمان عراق به نامه سناتورهای آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: در مذاکره ایران و کشورهای 1+5 که نشان از سفاهت سیاسی سناتورهای آمریکایی است آنها هراس دارند که دولت ایران در این مذاکرات به توافق برسد که نشان از بی اعتمادی آنان نسبت به توافقات است.


امام جمعه بوشهر ادامه داد: در لحظه های آخر سال خوب است که به فکر همسایگان و افرادی که نیازمندند باشیم؛ همدردی با آنان و کمک به رفع نیازهای آنان لبخند شیرین رضایت و خوشحالی را هدیه می دهیم./833/پ202/ب4

ارسال نظرات