۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۵۲۲۴۱

شهرک آسمانی فاطمیون پذیرای میهمانان نوروزی تبریز است

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام فاطمیه و در آستانه فرا رسیدن سال جدید نمایشگاه «شهرک آسمانی فاطمیون» با فضاسازی شهر مدینه پذیرای ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت در تبریز است.
ايام فاطميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نمایشگاه و شهرک آسمانی فاطمیون با حضور جمعی از مسؤولان فرهنگی و مقامات لشکری و کشوری و همچنین متولیان هیأت های مذهبی شهر تبریز با هدف برپایی مجلس عزای شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) در منطقه ائل‌‎گلی تبریز افتتاح شد.

 


شهرک آسمانی فاطمیون که از سال 84 به همت ستاد منتظران ظهور تبریز همزمان با ایام فاطمیه برپا می‌شود؛ شامل غرفه‌هایی از جمله نمادی از ‌کوچه‌های بنی‌هاشم، روضةالنبی، مسجدالنبی، جریان سقیفه، ماجرای کوچه، بیت‎الزهرا(س)، قبرستان بقیع، بیت‌الاحزان، چاه حضرت علی(ع)، باغ فدک و... است.

 


براساس این گزارش، ترویج فرهنگ شیعه و درک مفهوم واقعی انتظار برای رسیدن به آرمان والای بشریت و برقراری حکومت عدل در جهان از دیگر اهداف ستاد منتظران ظهور در برپایی این شهرک است تمامی فعالان این خیمه عزای فاطمی به صورت افتخاری شبانه روز در خدمت شهروندان خواهند بود.

 


برگزاری نمازهای جماعت، ختم قرآن، زیارت حضرت زهرا(س) و سخنرانی و عزاداری، غرفه پاسخ به شبهات، تئاتر خیابانی، برپایی غرفه‌های فروش کتاب و نرم‌افزار، اطعام بازدیدکنندگان، برپایی ایستگاه‎های صلواتی و... از دیگر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این نمایشگاه خواهد بود.

 


حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز در حاشیه افتتاح نمایشگاه «فاطمیون»، اظهار داشت: این نمایشگاه یکی از بهترین فعالیت های فرهنگی در برابر هجمه های فرهنگی و جنگ نرم دشمنان علیه باورها و اعتقادات اصیل دینی و شیعی مردم ایران محسوب می شود.

 


وی با بیان این‌که برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند تاریخ مظلومیت حضرت زهرا(س) و دفاع ایشان از ولایت را بازگو کرده و مطرح کند، افزود: برگزاری چنین نمایشگاهی با این حجم کاری نشان می دهد با پشتوانه فکری و کار جمعی انجام شده است.

 


معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز با قدردانی از دست‎‌اندرکاران برپایی این نمایشگاه، خاطرنشان کرد: فضاسازی این نمایشگاه کمک می کند حال و هوای کوچه های مدینه برای مسافران نوروزی شهرمان تداعی شود، باید کاری کنیم که شخصیت شاخص حضرت زهرا(س) برای نسل جوان جامعه تبیین شود.

 


گفتنی است، نمایشگاه بزرگ شهرک آسمانی فاطمیون در پارکینگ تفرجگاه ائل‌گلی تبریز در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع گشایش یافته و تا ششم فروردین سال آینده از ساعت 15 تا 23 پذیرای شهروندان و علاقه‌مندان به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات