۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۵۲۳۳۹
فرمانده سپاه عاشورا:

آموزه های اسلامی و شیعی با هویت ملت ایران گره خورده است

خبرگزاری رسا ـ سردار کریمیان گفت: جنس دفاع مقدس از جنس عاشورایی است، مگر روضه‌ امام حسین(ع) تعطیل شده که یاد و خاطره‌ شهدا نیز فراموش شود.
سردار غلام‌عسگر کريميان، فرمانده سپاه عاشوراي آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام‌عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم بزرگداشت شهید علی تجلایی در تبریز اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دشمن از راه‌اندازی جنگ تمام عیار فرهنگی علیه نظام اسلامی ایران، فراموشی یاد و خاطره شهدا و شبهه در مفاهیم عالی دینی از جمله جهاد و شهادت است.

 


وی با اشاره به این‌که دشمنی استکبار جهانی با ماهیت انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: انقلاب ما برگرفته از فرهنگ عاشورایی و علوی است که اساس آن استکبارستیزی و سلطه ناپذیری می‌باشد، از این رو اگر توافقی در مسأله هسته‌ای نیز حاصل شود، چون آنها با ایدئولوژی انقلاب اسلامی مشکل دارند، بار دیگر بهانه‌تراشی برای دشمنی خواهند کرد.

 


فرمانده سپاه عاشورا با تأکید بر این‌که فراموشی فرهنگ ایثار و شهادت مساوی با فراموشی آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران است، افزود: نخستین وظیفه مردم و مسؤولان نظام حفاظت از ماهیت انقلاب اسلامی است که تاکنون نیز به خوبی از آن پاسداری شده، چراکه اگر غیر از این بود دیگر استکبار با ایران دشمنی نمی‌‌کرد.

 


سردار کریمیان با بیان این‌که آموزه های اسلامی و شیعی با هویت ملت ایران گره خورده است، تصریح کرد: تفحص در سیره‌ شهدا بایستی در دستور کار قرار گیرد، سبک مدیریت سردارانی همچون تجلایی باید امروز در دانشکده‌های علوم انسانی و مدیریتی تدریس شود اما تاکنون توانایی‌های آن شهید بزرگوار پنهان مانده است.

 


وی بر احیای اصول مدیریتی و سبک زندگی شهید تجلایی در سطوح مختلف فردی و اجتماعی تأکید کرد و افزود: در شرایط کنونی بایستی با زمان و مکان همگام شد، از سرباز تا سردار اگر با روحیه انقلابی و کاربردی کار کند خون شهدا پایمال نمی‌شود و پرچم ناب محمدی در کل ایران به اهتزاز در می‌آید.

 


فرمانده سپاه عاشورا در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین ابعاد مختلف دوران دفاع مقدس یادآور شد: انقلاب اسلامی تولد دوباره‌ اسلام و دفاع مقدس پایداری از آن بود، آنان که ارزش دفاع مقدس را ناچیز قلمداد کرده و می‌گویند 8 سال جنگ کردید و 30 سال می‌گویید، هنوز پی به اهمیت پیروزی ملت ایران در دوران دفاع مقدس پی نبرده اند.

 


وی تاکید کرد: ما از انقلاب خود محافظه‌کاره دفاع نخواهیم کرد، جنس دفاع مقدس از جنس عاشورایی است، مگر روضه‌ی امام حسین(ع) تعطیل شده است که یاد و خاطره‌ی شهدا نیز فراموش شود؟ نه تنها فراموش نشده بلکه روز به روز به عظمتش نیز افزوده شده است. شهدای ما نیز حسینی بودند.

 


همچنین قاسم صمدیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که آذربایجان را با شهید باکری‌ها و تجلایی‌ها می‌شناسند، گفت: مجاهدت‌های شهید تجلایی، هیچگاه از یاد و خاطره فرزندان خمینی کبیر پاک نخواهد شد، رزمندگان بعد از شهادت به اسطوره‌ای تبدیل شدند که یادشان همیشه پابرجاست./935/پ202/ب4

ارسال نظرات