۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۲۵۲۴۷۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ افتتاح پل و خیابان خبرنگار در تبریز، حمایت شورای شهر از اردوهای راهیان نور و برگزاری نماز جماعت در 74 مدرسه تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بالاخره پس از سال‌ها وعده مسؤولان، پل و خیابان خبرنگار با 35 میلیارد ریال اعتبار در تبریز به بهره برداری رسید؛ این پل برای خروج خیابان راسته کوچه از بن بست و در امتداد خیابان مطهری ساخته شده است.


بنابر این گزارش، این طرح عمرانی به طول 400 متر و عرض 14 متر در مدت دو ماه از سوی شهرداری منطقه هشت تبریز ساخته شده است. همزمان با این پروژه، هفت پروژه دیگر شهرداری منطقه هشت با 12 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.


احداث بوستان در خیابان شهید رضا نژاد، احیا و بازسازی دروازه تاریخی نوبر، سنتی سازی و زیبا سازی پل قائم، پوشش پل نبی اکرم و احداث سه پارک موقت نوروزی در محوطه ارک و خیابان های 17 شهریور و ابتدای خاقانی از جمله پروژه های بهره برداری شده در شهرداری منطقه هشت بود.


شورای شهر از اردوهای راهیان نور حمایت می کند


رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این‌که شورای اسلامی شهر تبریز حمایت قاطع خود را از اردوهای راهیان نوراعلام کرده است، گفت: راهیان نور اقدامی لازم و فرهنگ ساز است و ما در کمیسیون فرهنگی در تقویت این امر کوشا هستیم.


اکرم حضرتی با اشاره به ایجاد ردیف جدید بودجه در لایحه بودجه شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: در راستای گسترش فرهنگ شهادت و ارج گذاری به رشادت های هشت سال دفاع مقدس، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز تصمیم گرفت با ایجاد ردیف جدید بودجه در قانون بودجه سال 94 شهرداری تبریز، حمایت از این فرهنگ و اقدام معنوی را در اصول و چارچوب بودجه و در قالب یک سیستم حمایتی دنبال کند.


وی حمایت مادی و معنوی شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز از اردوهای راهیان نور را یک اقدام ضروری و فرهنگی پسندیده دانست و با تاکید بر اینکه یاد دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس باید همیشه در پیشانی تاریخ ملت بزرگ ایران حفظ شود، بیان کرد: مدیران فرهنگی، اجتماعی و ورزشی استان بایستی تمام تلاش خود را به کار گیرند تا فرهنگ راستین در قالب های معنوی به نسل جدید منتقل شود.


فعالیت 450 نیروی پلیس راهور همزمان با نوروز در جاده های آذربایجان شرقی


سرهنگ حسن فرجی، فرمانده پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: در طول ایام نوروزی 300 نفر کادر و 150 نفر نیروی کمکی پلیس راهور در جاده های استان مشغول به انجام وظیفه خواهند بود،این تعداد نیرو  به شکل شبانه روزی در جاده های استان حضور  خواهند داشت که در این خصوص تک تک افراد آموزش های لازم را دیده اند.


وی با اشاره به استقرار ایستگاه های نوروزی پلیس راه در 27 نقطه استان گفت: این ایستگاه ها از فردا در جاده ها ایجاد خواهند شد، همچنین محله های دارای اماکن زیارتی و سیاحتی تحت پوشش ویژه کادر پلیس قرار می گیرد، ضمن این‌که در دو محور دوربین نصب شده و 90 دوربین دستی کنترل سرعت نیز در جاده ها وجود خواهند داشت.


نماز جماعت در 74 مدرسه تبریز برگزار می‌شود


اسدالله ضیایی، دبیر ستاد اقامه نماز استان آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به نقش هماهنگی و سیاست‌گذاری این ستاد، همکاری مسؤولان دستگاه‌های اجرایی خوب است و در اکثر ادارات و کارخانجات و 74 مدرسه تبریز نماز جماعت برگزار می‌شود.


وی با ارائه گزارش کاملی از عملکرد و اقدامات انجام یافته ستاد اقامه نماز استان اظهار داشت: وضعیت آذربایجان‌شرقی در حوزه نمازخانه‌های بین‌راهی مطلوب است، با توجه به نقش هماهنگی و سیاست‌گذاری این ستاد، همکاری مسؤولان دستگاه‌های اجرایی خوب است و در اکثر ادارات و کارخانجات و 74 مدرسه تبریز نماز جماعت برگزار می‌شود./935/پ203/ب4

ارسال نظرات