۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۲۵۲۷۰۶
حجت الاسلام پناهیان:

مبلغان روش‌های به دست آوردن نشاط معنوی را تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پناهیان گفت: مهم‌ترین انتظاری که مردم از روحانیان و مبلغان دارند این است که شادی و نشاط در زندگیشان جاری باشد و روش‌های به دست آوردن نشاط معنوی را در سخنانشان بیان کنند.
حجت الاسلام عليرضا پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه، در جمع عزادارن هیأت ثارالله در حسینه آیت‌الله مرعشی نجفی قم، به بیان اهمیت نشاط و شاد زیستن از دیدگاه اسلام پرداخت و گفت: انسان‌های مؤمن حق ندارند که افسردگی، خمودگی و عبوس بودنشان را به سبب ایمان و معنویتشان معرفی و این گونه تصور کنند که تمام شادی‌ها در زندگی اخروی است.

 

حجت الاسلام پناهیان شاد زیستن و با نشاط بودن را در زندگی از دستورات دین مبین اسلام خواند و گفت: غمی که به سبب بیماری‌ها روحی باشد، نمی‌تواند سرمایه معنوی انسان باشد و به سبب این غم در مناجات‌ها و دعاهایش از خدواند طلب عفو و مغفرت کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: در روایت‌های بسیاری نشاط مؤمنان همیشگی و دائمی بیان شده است، به گونه ای که آن‌ها نسب به افراد دیگر از شادی بیشتر در زندگیشان برخودار هستند.

 

وی در ادامه سخنان اظهار داشت: مهم‌ترین انتظاری که مردم از روحانیان و مبلغان دارند؛ این است که شادی و نشاط در زندگیشان جاری باشد و روش‌های به دست آوردن نشاط معنوی را در سخنانشان تبلیغ و ترویج کنند.

 

حجت الاسلام پناهیان ابراز کرد: مردم از روحانیان و مبلغانی که در سخنانشان از معنویت و معارف اسلامی سخن می گویند اما در زندگیشان شادی و نشاط ندارند، به سخنانش توجه نمی‌کنند، و این گونه تصور می‌کنند که دینداری سبب افسردگی و خمودگی در زندگی می‌شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: جوانان امروز با انواع موسیقی و سریال‌ها عاشقانه مواجه هستند و این گونه تصور می‌کند شادی در این امور است و آن‌ها همیشه به دنبال شادی و نشاط بیشتر در زندگی هستند در حالی که اگر آن‌ها با انسان مؤمنی روبه‌رو شوند که شادی و نشاط در زندگی آن ها جاری باشد، او را الگوی زندگیشان قرار خواهند داد.

 

وی در ادامه سخنانش به برخی از فرازهای نامه رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: در این نامه هیچ توصیه­ و دعوت مستقیمی به اسلام نشده است، رهبر معظم انقلاب در این نامه آورده‌اند که جوانان اروپایی اسلام را از سرچشمه و منبع اصلی دریافت کنند و در این نامه هیچ آدرس عالمی و کتابی به جز قرآن داده نشده است.

 

حجت الاسلام پناهیان ابراز کرد: افرادی که دارای فطرت پاک هستند با مطالعه قرآن و سیره رسول اکرم(ص) حقانیت و پویایی اسلام برای آن‌ها روشن می‌شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: بیشتر کتاب‌هایی که مراجع و علما نوشته‌اند درباره پاسخگویی به شهبه ها علیه اسلام و مذهب شیعه بوده است و کسانی که سرشت ناپاک دارند در دین شبه افکنی می‌کنند./998/پ202/ب4

ارسال نظرات