۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۵۳۰۳۲

مشارکت طلاب بسیجی در طرح‌های محرومیت‌زدایی آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ ۱۴ گروه جهادی به همراه جمعی از طلاب بسیجی مدارس علمیه آذربایجان شرقی در خدمات عام المنفعه مناطق محروم استان شرکت کردند.
اردوهاي جهادي در مناطق محروم استان خراسان جنوبي در ايام نوروز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سرهنگ سیدصفر قائمی، رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با تعطیلات نوروزی و ایام فاطمیه امسال 14 گروه جهادی به همراه گروه‌های تبلیغی و جهادی طلاب بسیجی خدمات عام المنفعه در مناطق محروم استان ارائه داده اند.

 


وی با بیان این‌که طلاب بسیجی پایگاه‌های مقاومت بسیج مستقر در مدارس علمیه استان نیز در طرح‌های محرومیت‌زدایی آذربایجان‌شرقی شرکت داشتند، خاطرنشان کرد: گروه جهادی طلاب ضمن ارایه خدمات عمرانی در مناطق محروم، به تبلیغ علوم و معارف اسلامی نیز می پرداختند.

 


قائمی ادامه داد: حضور و فعالیت گروه های جهادی در مناطق محروم و دورافتاده و با عشق و روحیه بسیجی تداعی‌گر اقدامات خالصانه نیروهای جهادی در زمان جنگ تحمیلی است و با توجه به منویات رهبری مبننی بر تداوم حرکت های جهادی و نشر فرهنگ جهاد و شهادت و خدمات رسانی، 250 نفر از جهادگران دانشجوی استان نیز همزمان با نوروز در عرصه محرومیت زدایی فعال بوده اند.

 


وی افزود: در این میان گروه های جهادی شهرستان جلفا مانند گروه جهادی عماد مغنیه با توجه به دور افتاده بودن مسیر و عدم توان پیمانکاران و مسؤولان شهرستانی، اقدام به احداث مقبره جرجیس نبی(ع) کردند که چنین حرکت های جهادی نشانه همدلی و همزبانی دولت و ملت بر اساس تاکیدات مقام عظمای ولایت است.

 


رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی فعالیت های گروه های جهادی در خدمات رسانی به مناطق محروم را نمونه ای از تفسیر عملی شعار سال دانست و گفت: با توجه به اینکه چنین حرکت های جهادی متشکل از اقشار مردمی، در راستای کمک به دولت در آبادی و سازندگی مناطق محروم کشور است، می توان آن را نمونه ای عینی از شعار همراهی دولت و ملت برشمرد.

 


قائمی در پایان با ارائه گزارشی اجمالی از روند فعالیت های گروه های جهادی استان تصریح کرد: در سال گذشته 42 هزار نفر در قالب 121 گروه جهادی به مناطق محروم آذربایجان شرقی اعزام شده اند که مشارکت در احداث، مرمت و بازسازی 42 مسجد در سطح استان بخشی از دستاوردهای این اقدامات بوده است.

 


همچنین سردار غلام عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در بازدید از فعالیت گروه های جهادی در مناطق محروم شهرستان جلفا اظهار داشت: فعالیت گروه جهادی در خدمت رسانی و آبادانی مناطق محروم قابل تقدیر است و در اردوهای جهادی می توان روحیات و خاطرات دوران جنگ را لمس کرد.

 


وی افزود: جامعه اسلامی به حضور جوانان انقلابی نیاز دارد و جوانان باید مشکلات را شکست بدهند نه اینکه در برابر آنها تسلیم شوند و حضور آنان در مناطق کوهستانی و بیابانی در قالب اردوهای جهادی، نشانگر انگیزه خدمت به مردم است چرا که با حضور در این مناطق، منافع مادی و دنیوی را به اجر اخروی ترجیح می دهندو هیچ منفعت شخصی در این مسیر مطرح نیست.

 


سردار کریمیان داشتن روحیه خدمت و اخلاص را یکی از ضروریات بسیجیان و سازندگی را از اولویت های اصلی بسیج عنوان و تصریح کرد: طبق فرموده امام خامنه ای، بهترین راه مبارزه با آمریکا و استکبار خدمت به مردم است و استکبار جهانی نیز با دریافتن این موضوع، به دنبال فاصله انداختن بین مردم، نظام و سپاه است که با توجه به ماهیت مردمی سپاه و بسیج، این نقشه دشمنان نیز نقش بر آب خواهد شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات