۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۵۳۵۵۹
مدیرکل امور پژوهشگران المصطفی:

نقدهای غیرمنصفانه آفت همدلی و همزبانی دولت و ملت است

خبرگزاری رسا - مدیرکل امور پژوهشگران و مراکز پژوهشی جامعةالمصطفی العالمیه استقرار حکومت و پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران را با همدلی و همزبانی دولت و ملت میسر دانست و گفت: نقدهای غیرمنصفانه به دولت‌های فعلی و گذشته از سوی برخی جریان‌های سیاسی اختلافات را تشدید می‌کند.
حجت‌الاسلام حسن امير انصاري همدلي و همزباني

حجت‌الاسلام حسن امیر انصاری، مدیرکل امور پژوهشگران و مراکز پژوهشی جامعةالمصطفی العالمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نامگذاری امسال به دولت و ملت، همدلی و همزبانی از سوی رهبر معظم انقلاب، عملکرد برخی جناح‌ها و جریان‌های سیاسی را سبب ایجاد اختلاف دانست.

 

وی با بیان این‌که برخی جناح‌ها و جریان‌های سیاسی در ایجاد اختلاف بین ملت و دولت بیشترین نقش را دارند، گفت: خطاب رهبر معظم انقلاب از نامگذاری امسال بیش از همه به جناح‌های سیاسی و گروه‌های فعال در عرصه سیاست است.

 

مدیرکل امور پژوهشگران و مراکز پژوهشی جامعةالمصطفی العالمیه استقرار حکومت و پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران را با همدلی و همزبانی دولت و ملت میسر دانست و تصریح کرد: حتی نقدهای غیرمنصفانه به دولت‌های فعلی و گذشته از سوی برخی جریان‌های سیاسی اختلافات را تشدید می‌کند.

 

این محقق و پژوهشگر حوزوی تأکید کرد: برای تحقق شعار مقام معظم رهبری در عمل باید نگاه دولت و ملت به همدیگر نزدیک شود، نه ملت نسبت به دولت بدبین باشد و نه دولت تصور کند که هرکاری می‌تواند انجام دهد.

 

وی در این زمینه اعلام برنامه‌ها و نوع برنامه‌ریزی دولت برای پیشبرد این برنامه‌ها را حق مردم عنوان کرد و گفت: دولت باید از مردم کمک بگیرد و هرجا هم نارضایتی ایجاد شد علت آن را بررسی کند و مشکلات را صادقانه برای مردم توضیح دهد تا فاصله بین مردم و مسؤولان زیاد نشود.

 

حجت‌الاسلام امیر انصاری با بیان این‌که متأسفانه سطح دارایی‌های برخی مسؤولان با سطح زندگی مردم همخوانی ندارد، بر دوری از اشرافی‌گری تأکید کرد و اظها رداشت: مردم دچار بحران هستند، تحریم‌های اقتصادی بیشتر بر مردم فشار آورده است،اما برخی مسؤولان به گونه‌ای اظهار نظر می‌کنند مثل این‌که هیچ مشکلی در کشور نیست.

 

وی با اشاره به نتایج همدلی و همزبانی‌ دولت و ملت و تأثیر آن در مقابله با زیاده‌خواهی‌های دشمنان گفت: دولتی که ملت را با خود همزبان کند می‌تواند از تمام قدرت و نیروی ملت برای دفاع از حاکمیت و سرزمین استفاده ببرد اما اگر همدلی که از همزبانی به وجود می‌آید محقق نشود، دولت در پیشبرد اهداف داخلی و خارجی خود ناتوان خواهد بود.

 

مدیرکل امور پژوهشگران و مراکز پژوهشی جامعةالمصطفی افزود: پیروزی در جنگ تحمیلی و عبور از بحران‌های مختلف در طول 36 سال پس از انقلاب اسلامی به واسطه همراه بودن مردم با نظام بود و اکنون هم تنها راه ایستادگی در برابر دشمنان، همدلی و همزبانی دولت و ملت است.

 

وی با بیان این‌که عقل و شعور سیاسی مردم بسیار بالا است و مشکلات خارجی را به خوبی درک می‌کنند اما بسیاری از مشکلات براساس تحریم نیست، از مسؤولان خواست که با زبان مردم سخن بگویند تا بتوانند از تمام پتانسیل و ظرفیت‌های مردمی برای پیشبرد اهداف نظام استفاده کنند.

 

حجت‌الاسلام امیر انصاری تأکید رهبر معظم انقلاب بر تکیه مردم و مسؤولان به توانمندی‌های داخلی را به سبب پتانسیل‌ و ظرفیت‌های مردمی و عدم اعتماد به غربی‌ها دانست و تأکید کرد: هرچند مردم برای رسیدن به حکومت دینی انقلاب کردند، اما حکومت دینی نمی‌تواند و نباید در برابر زندگی مردم بی‌تفاوت باشد./920/ت302/ج

ارسال نظرات