۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۵۳۹۵۸
نماینده مردم مشهد در مجلس:

شیوه رفتار در مذاکرات ما را بدهکار طرف مقابل نکند

خبرگزاری رسا- حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر گفت: رهبر معظم انقلاب به عنوان سیاست گذار، مسیر مذاکره را باز کردند اما در مذاکره نباید به گونه ای رفتار شود که ما بدهکار شویم؛ این بیانیه در قسمت لغو تحریم های شورای امنیت خودش نوعی تحریم از سوی سازمان ملل است.
حجت الاسلام پژمان فر، معاون آموزشي حوزه علميه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان فر در ویژه برنامه سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز ملی فناوری هسته ای و در محل مدرسه عالی نواب برگزار شد، با اشاره به تلاش دشمنان برای معرفی کردن تروریست های داعش به عنوان مسلمانان واقعی و کم رنگ کردن اسلام ناب محمدی، گفت: اگر ما موفقیتی نمی داشتیم این اسلام هراسی به وجود نمی آمد.

 

وی علت دشمنی مستکبران با ملت ایران را گفتمان اسلام ناب محمدی دانست و افزود: در دور اول مذاکرات آقای ظریف، بنده در جلسه ای که قبل از تعلیق هسته ای بود به ایشان گفتم «اگر تمام ذخایر اورانیوم ما از بین برود و ما تمام مراکزمان را خودمان نابود کنیم و آدم هایی که این دانش را دارند را هم خارج کنیم؛ آیا دعوای آن ها با ما تمام می شود؟ دعوا بر سر این موضوع نیست، بر سر گفتمانی است که دنیا را به هم ریخته و کدخدایی آن ها را از بین برده است.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز اشتباه اساسی ما این است که می خواهیم مسائل مان را در میدان آن ها حل کنیم؛ آن ها این زمین را با شیبی درست کرده اند که توپ در هر صورت به دروازه خودمان برود؛ دعوا بر سر گفتمان ما است و اگر بگوییم ما با دنیا یک مسأله داشتیم که حل شد، اینطور نیست.

 

حجت الاسلام پژمان فر تصریح کرد: بعضی گفتند تندرو ها در این 36 سال با دنیا دعوا راه انداخته اند و ما آن را با گفت و گو حل می کنیم؛ ما می خواهیم قدرتمند شویم و دنیا این گونه می خواهد که با پذیرش کدخدایی آمریکا به آن برسیم مثل کره جنوبی؛ اما امام (ره) این مبنا را نداشتند؛ مهم ترین اتفاق تلخ این است که بگوییم آن چه عامل برون رفت کشور از مشکلات است، مذاکرات است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در زمان جنگ بخشی از کشور ما را گرفتند اما دیدند مردم سخت ایستاده اند،گفتند بیایید در سازمان ملل آن را حل کنیم، اما اگر ما پشت میز مذاکره رفته بودیم یک وجب از خاک مان را هم پس نمی دادند لذا امام فرموده بودند ما جنگ را در میدان جنگ حل می کنیم.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  مردم باید ببینند که این سخن امام(ره) که فرمودند «رابطه ما با آن ها مثل گرگ و میش است» به چه دلیل بوده؛ آن ها در این 36 سال همه کار کردند، از بلوکه کردن اموال و محاصره اقتصادی تا تقویت گروهک ها و انهدام هواپیمای مسافرتی؛ امروز گفتمان ما در خود آمریکای لاتین گسترش دارد و کسانی که در همین گفتمان رشد پیدا کردند تبدیل به رییس جمهور و نخست وزیر شده اند.

 

حجت الاسلام پژمان فر افزود: رهبر معظم انقلاب به عنوان سیاست گذار، مسیر مذاکره را باز کردند اما در مذاکره نباید به گونه ای رفتار شود که ما بدهکار شویم؛ این بیانیه در قسمت لغو تحریم های شورای امنیت خودش نوعی تحریم از سازمان ملل است همانطور که ژاپن را در ارتباط با این موضوع 30 سال تحت فشار داشتند.

 

وی ضمن تأکید مجدد بر عدم اعتماد به آمریکا گفت: ما به هر میزان که به تیم خودمان اعتماد داریم، صد هزار برابر آن به طرف مقابل بی اعتمادیم؛ این تفسیر متفاوت از بیانیه، نشانه محکم نبودن بیانیه است و اگر در توافق نهایی هم چنین تفاسیری باشد ما چه تعهدی داریم که انجام دهیم؟  لذا این نگرانی باید در جامعه باشد و خود رهبر معظم انقلاب هم چندین بار نگرانی شان را اعلام فرموده اند.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اقدامات اخیر عربستان سعودی تصریح کرد: ماجرای جده قصه شخصی نیست و اگر باشد باید اشد مجازات با خاطیان صورت گیرد، کاردار آن ها اخراج شود و عربستان عذرخواهی کند، اما ظاهرا این بسترسازی برای یک درگیری است؛ یک تحلیل این است که می خواهند با این کار ها عکس العملی درباره اتفاقات یمن داشته باشند اما در هر حال نباید در جامعه خیلی به آن دامن زده شود، و راه برخورد تعطیل کردن عمره نیست./820/پ202/ش

ارسال نظرات