۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۵۴۴۷۵
استاد درس خارج حوزه:

مقاومت مردم یمن تنها راه مقابله با تجاوز آل سعود است

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه ضمن صحبت درباره اتفاقات اخیر منطقه و کم رنگ شدن نقش عربستان و نفوذ آن در کشورهای بیدار اسلامی گفت: آل سعود می‌داند که ریاست اعراب را از دست داده است و در این شرایط تنها می‌تواند به کشور یمن حمله و در این مسیر قدرت نمایی کند هر چند توفیقاتی در عرصه سیاسی هم نخواهد داشت.
حجت‌الاسلام حسيني خراساني
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا٬  با توجه به حملات رژیم ستم پیشه آل سعود به ملت مظلوم و زنان و کودکان بی دفاع یمنی گفت: هدف آل سعود ایجاد شقاق و اختلاف در میان امت اسلامی است.
 
استاد درس خارج حوزه در ادامه گفت: دامن زدن به اختلافات متعصبانه و کور فرقه‌ای از جمله اهداف و انگیزه‌های نظامی تجاوز آل سعود به یمن است؛ آل سعود در این تجاوز با دلایل واهی گمان می‏کند این تجاوز به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی و به چالش کشاندن این نظام را است.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با توجه به اقتدار ساسی و نظامی ایران در منطقه افزود: آل سعود قصد دارد تا جمهوری اسلامی را از دفاع مقتدرانه از ارزش‌های الاهی٬ دینی و مذهبی همچون مشاهد مشرفه ائمه دین در سرزمین عراق بازدارند؛ حمایت‌های گسترده و موثر جمهوری اسلامی از ملت مظلوم فلسطین را متوقف سازند و در نتیجه قوت و نیروی نظام جمهوری اسلامی را با ایجاد جبهه‌ای جدید تضعیف نمایند.
 
وی دخالت منصفانه سازمان‏های بین‏المللی را خواستار شد و اظهار داشت:  علیرغم ضرورت وجود این سازمان ها از نظر عرف بین الملل و موازین عقلایی٬ متأسفانه این‌ سازمان‏ها در اختیار قدرت‌های شیطانی با امتیاز ظالمانه‏ای به نام حق وتو است.
 
استاد درس خارج حوزه ابراز داشت: سازمان‌ها و نهادهای بین المللی بایستی مدافع حقوق بشر٬ امنیت جهانی٬ عدالت جهانی٬ مخالف تجاوز و زورگویی باشند اما به عکس در اختیار قدرت‌های شیطانی قرار گرفته و رفتاری دوگانه از خود بروز می‌دهند؛ فریادشان به خاطر نشریه فرانسوی به آسمان می‌رسد و در سوی دیگر در کشتار بی‌رحمانه زنان و مردان بی دفاع و به خاک و خون کشیده شدن مردم یمن و تخریب آثار باستانی دوهزار و پانصد ساله عراق ساکت هستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی گفت: بهترین راهکار برای حل بحران یمن حرکت جدی٬ سریع و صادق همین نهادها و سازمان‌های بین المللی است؛ این نهادها و سازمان‌ها موظف‏اند از حقوق بشر دفاع کنند؛ بر سر خاندان سعود فریاد بزنند و آن‌ها را محکوم کنند؛ این سازمان‌ها باید خواهان قطع حملات وحشیانه به زنان٬ مردان و کودکان بی دفاع شوند.
 
وی ادامه داد: این نهادها و سازمان‌ها علاوه بر حمایت از مراکز علمی٬ فرهنگی و صنعتی یمن باید از قدرت‌ها بخواهند که با آل سعود برخورد کنند هر چند حمله به یمن توسط آل سعود با هماهنگی و اذن صریح آمریکا و حکومت‌های همراه آن و ایادی و اقمار آن‌ها در منطقه صورت گرفته است.
 
استاد درس خارج حوزه در پایان گفت: راه حل ذکر شده یک آرمان است و به طور حتم عملیاتی نخواهد شد و تنها راه حل اساسی عملیاتی و جدی مقاومت خود ملت یمن است؛ مقاومت همدلی و همسویی گروه‌های مختلف یمنی می‌تواند این حملات نظامی را بی تأثیر و در نتیجه متجاوزان را از این تجاوزشان پشیمان کند و آبروی آن‌ها را ببرد./836/ت302/ش
ارسال نظرات