۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۲۵۴۷۹۸
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

بهره گیری از اندیشه فقهای دینی موجب تقویت برنامه های فرهنگی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: مهم‌ ترین عامل ارتقای برنامه های فرهنگی و هنری، بهره مندی از اندیشه های بزرگان، نخبگان و علما است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، احد جاودانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در مراسم ترحیم استادعلی بابا عسگری، فرهیخته و نخبه شرق مازندران در مسجدگلشن این شهرستان افزود: توسعه مازندران و بخش های فرهنگی و هنری آن در گرو بهره مندی از ارزش های والای نخبگان، علما و صاحب نظران است.

 

وی اظهار داشت: شهرستان بهشهر مهد علمایی همچون آیات کوهستانی، هاشمی نژاد و جباری است که از افتخارات مازندران و کشور هستند.

 

جاودانی ادامه داد: تأثیرات فکری آیت الله شهید هاشمی نژاد در بالندگی تفکر شیعی و یافتن راه درست در شریعت اسلامی برای جوانان آن دوره، تفکری فراموش نشدنی است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اضافه کرد: آیت الله سید صابر جباری، نماینده فقید مازندران در مجلس خبرگان رهبری از مفاخر بزرگ و منشأ خیر و برکتی برای منطقه بودند که باید در پاسداشت نام و یاد این علمای بزرگوار تلاش شود.

 

وی گفت: وجود حوزه های علمیه مختلف در بهشهر و حومه بیانگر توجه و اهتمام مردم این دیار به علوم دینی و بسط و گسترش آن در منطقه و کشور است که باید در توسعه این علوم و علوم مختلف دیگر و شناساندن علما، فرهیختگان و دانشمندان این دیار بیش از گذشته تلاش شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که ملت بزرگ ایران به ویژه استان از پیشینه تاریخی و غنی برخوردار هستند، تصریح کرد: بعد از ظهور اسلام، تمدن بزرگ اسلامی از سوی ملت دینمدار و ولایت مدار ایران اسلامی به جهان عرضه شد که موجب نجات علم و دانش در دنیای بشری شد.

 

جاودانی در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال همدلی و همزبانی دولت و ملت اشاره کرد و گفت: آحاد جامعه باید جهت تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال جدید تلاش کنند.

 

وی با بیان این که رشد و بالندگی کشور در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نیازمند وحدت و همدلی عموم جامعه است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم در سال جدید شاهد رشد و توسعه فعالیت های ارزشمند فرهنگی در کشور و سطح استان باشیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، وحدت و همدلی را رمز پیروزی ملت ایران در 36 سال گذشته دانست و خاطرنشان کرد: به حتم تقویت همدلی و همزبانی دولت و ملت موجب شکست توطئه های دشمنان خواهد شد./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات