۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۲۵۵۳۸۵
امام جمعه موقت تهران در واکنش به ادعاهای اوباما:

آمریکا کوچک ترین تخلفی کند آرزوی امضای توافقنامه با ایران را به گور خواهد برد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به این سخن اوباما که اگر ایران یک میلیمتر تخلف کند تمام تحریم‌ها برمی‌گردد، گفت:‌ در جواب آنها ما نیز می‌گوییم اگر آمریکا نیم میلیمتر تخلف کند آرزوی امضای توافقنامه با ایران را به گور خواهد برد.
آيت الله موحدي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزار رسا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تأکید بر این‌که آمریکایی‌ها باید دست از دروغ و نیرنگ بردارند، اظهار داشت: آمریکا هیچ‌گاه با این مسائل به جایی نرسیده و نخواهد رسید.


وی با اشاره به این‌که امروز به برکت رهنمودهای رهبری مردم ما بیدار و دست آمریکایی‌ها برای ما رو شده است،‌ ابراز کرد:‌ آمریکایی‌ها بدانند که نمی‌توانند مردم ما را گول بزنند.


ملت و رهبری با هر طرحی که بخواهد جلوی رشد تکنولوژی را بگیرد مخالفند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این سخن اوباما که اگر ایران یک میلیمتر تخلف کند تمام تحریم‌ها برمی‌گردد، تصریح کرد:‌ در جواب آنها ما نیز می‌گوییم اگر آمریکا نیم میلیمتر تخلف کند آرزوی امضای توافقنامه با ایران را به گور خواهد برد.


آیت‌الله موحدی کرمانی با تأکید بر این‌که ما هیچ گاه اجازه ورود و جاسوسی بیگانگان به حریم امنیتی خود را نمی‌دهیم، گفت:‌ دشمنان بدانند که ملت و رهبری جلوی هر طرحی که بخواهد رشد تکنولوژی ما را متوقف کند می‌ایستند و آنرا رد می‌کنند.


تحریم‌ها باید در روز پایان مذاکرات لغو شود

وی با تأکید بر این که تحریم‌ها باید در روز پایان مذاکرات لغو شود، ابراز کرد:‌ ایران در حرف و وعده‌های خود صادق است و آمریکایی‌ها باید در این زمان باقیمانده تصمیمی خارج از دروغ و تخلف بگیرند.


امام جمعه موقت تهران در ادامه با تبریک به وزارت دفاع به خاطر دستیابی به سامانه S300،‌ روز ارتش را به نیروهای خدوم ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.


لقب خائن زیبنده آل سعود است نه خادم

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به تحولات یمن، اظهار داشت: عربستان با حمله خود به مردم مظلوم یمن لقب خادم الحرمینی را که به دروغ به خود بسته است، زیر سؤال برد و نشان داد که نه تنها خادم نبوده بلکه خائن است.


وی با بیان این‌که عربستان در یمن حمام خون به راه انداختند و 2500 زن و بچه را کشته و دانش آموزان سنی مذهب را نیز قتل عام کرده است،‌ گفت: گاهی اراده خداوند بر این است که حکومت‌های ظالم به دست خودشان نابود شوند و سقوط عربستان نیز نزدیک است.


تشکر از وزیر ارشاد به خاطر تعلیق عمره

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حوادث فرودگاه جده بر ضرروت مجازات هر چه سریعتر خاطیان تأکید کرد و افزود: از وزیر ارشاد به خاطر تعلیق عمره تشکر می‌کنیم چون مناسب نیست به خاطر یک عمل مستحبی ملت ایران ذلت و خواری را تحمل کند.


وی در ادامه از مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور خواست تا نظارت بیشتری بر محتوای کتب درسی حوزه‌های علمیه اهل تسنن داشته باشد تا در این حوزه‌ها وهابیت تربیت نشوند.


آیت‌الله موحدی کرمانی با تأکید بر این‌که وهابیت دشمن اسلام و انقلاب اسلامی است،‌ گفت:‌ نباید به گونه‌ای باشد که در آستین خود دشمنان اسلام و انقلاب را پرورش دهیم.


ضرورت توجه به مطالبات رهبری

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به شعار امسال از سوی رهبر انقلاب، ابراز کرد: همدلی و همزبانی مردم و مسؤولان به معنای یکی شدن دلها‌ی آنها است؛ ‌رهبری نیز فرمودند این همدلی دستوری نبوده و باید عوامل آنرا شناخت.


وی با تجلیل از برنامه‌های صداوسیما گفت: مردم در زمینه مسائل هسته‌ای سؤال و دغدغه دارند و مسؤولان مردم را در جریان امور قرار دهند و با نخبگان بحث کنند.


آیت‌الله موحدی کرمانی یکی از دغدغه‌های مهم رهبری را در امر فرهنگ دانست و اظهار کرد:‌ باید برای رفع دغدغه‌های رهبری تلاش کنیم و با ریشه کنی فرهنگ کفر باید فرهنگ اسلامی را در جامعه احیا کنیم.


نباید پست‌ها به دست فتنه گران وافراد بدسابقه بیفتد

وی بر ضرورت توجه مسؤولان به مسأله بد حجابی و حل آن تأکید کرد و گفت:‌ برای این مسأله باید اتاق فکر تشکیل داد چون بی توجهی به این مسأله سبب به وجود آمدن آندلسی دیگر می‌شود.


امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که باید با پدیده شوم زیرمیزی گرفتن در ادارات مبارزه کرد، گفت:‌ در این زمینه مسؤولان باید افراد امینی را در ادارات قرار دهند تا با این عمل زشت به صورت جدی مبارزه شود.


آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به این‌که نباید پست‌ها به افراد بدسابقه، فتنه گران مرعوبان دشمن قرار گیرد، اظهار داشت:‌ به کسانی که از نبود بودجه سخن می‌گویند باید گفت آیا بودجه برای کسانی که حقوق کلان می‌گیرند وجود دارد ولی برای مستضعفان نیست./927/پ201/ج

ارسال نظرات