۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۵۵۵۲۱
مدیر حوزه های علمیه خوزستان خبر داد؛

جذب بیش از 500 طلبه در حوزه های علمیه خوزستان برای سال 94

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان گفت: بیش از 500 طلبه از مجموع شرکت کنندگان در آزمون ورودی سال 94 حوزه های علمیه سراسر کشور در مدارس علمیه خوزستان جذب می‌شوند.
مسعود بهرام پور ، مدير حوزه علميه خوزستان

حجت الاسلام مسعود بهرام پور، مدیر حوزه های علمیه خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به نام نویسی 1600 دواطلب در آزمون ورودی حوزه‌های علیمه گفت: با توجه به اعلام نیاز حوزه های علمیه استان بیش از 500 نفر از این داوطلبان گزینش خواهند شد.

 

وی افزود: شیوه گزینش و نحوه ورود این افراد به مدارس علمیه استان بر اساس مراحل سه گانه انجام می‌شود.

 

حجت الاسلام بهرام‌پور در باره  فرآیند پذیرش طلبه در حوزه های علمیه استان گفت: داوطلبان، پس از قبولی در آزمون کتبی ورودی، به مدارس علمیه استان معرفی می‌شوند، سپس مدارس از آنها گزینش به عمل می‌آورند و به تناسب ظرفیت، تعدادی از داوطلبان را انتخاب کرده و در دوره مقدماتی شرکت می‌دهند.

 

وی بیان داشت: این افراد نزدیک به یک نیمسال به صورت آزمایشی مشغول به تحصیل در حوزه می‌شوند و در پایان نیمسال اول آزمایشی، مشخص می‌شود که چه افرادی برای تحصیل می‌توانند در حوزه باقی مانده و به تحصیل خود ادامه دهند.

 

مدیر مرکز حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به این‌که هم اکنون بیش از 4 هزار طلبه در خوزستان مشغول به فراگیری معارف اسلامی هستند، ادامه داد: برای پوشش مسائل فرهنگی و دینی خوزستان و مبارزه با فعالیت‌های تبلیغی دشمنان این تعداد باید به بیش از 10 هزار طلبه فاضل برسد.

 

وی افزود: از خانواده های استان تقاضا داریم تا فرزندان برونمند خود را برای فراگیری علوم دین و تبلیغ اسلام محمدی به حوزه‌های علمیه بفرستند تا این مراکز با خدمت رسانی به این افراد نیاز خوزستان به طلاب را رفع کند.

 

حجت الاسلام بهرام پور در پایان ابراز داشت:  امیدوار هستیم همه ساله شاهد این باشیم که خانواده های ولایتمدار خوزستانی جوانان برومند خود را برای خدمت مقدس به حوزه‌های علمیه و اسلام ناب محمدی تشویق کنند تا ضرورت رشد معنویات در جامعه پوشش داده شود./9452/ت302/ح

ارسال نظرات