۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۵۶۲۱۲
شهردار ارومیه خبر داد؛

مساعدت مالی 20 میلیارد ریالی شهرداری ارومیه به حوزه علمیه امام خامنه‌ای

خبرگزاری رسا ـ شهردار ارومیه گفت: سال گذشته اعتبار 52 میلیارد ریال برای کمک به تکمیل پروژه حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه تصویب شد که تا کنون 20 میلیارد ریال از این مبلغ اختصاص یافته است.
نشست خبري شهردار اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، محمد حضرت پور، شهردار ارومیه امروز در نخستین نشست خبری در سال 94 اظهار کرد: توسعه برنامه های فرهنگی، اجتماعی و دینی موازی با فراهم ساختن سایر طرح های رفاهی و عمرانی در راستای ارتقای سطح امنیت اخلاقی و اعتلای ارزش های معنوی در دستور کار شهرداری ارومیه است.

 

وی همکاری در ستاد برگزاری یادواره های شهدا، نماسازی مساجد، تلاش برای رعایت الگوی اسلامی ایرانی در معماری شهر، کمک به حوزه های علمیه، کاهش معضل اعتیاد جوانان، ساماندهی دست فروشان و... را از جمله اقدامات فرهنگی اعلام کرد.

 

حضرت پور با اشاره به تصویب اعتبار 52 میلیارد ریالی برای حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه گفت: تا کنون 20 میلیارد ریال از این مبلغ اختصاص یافته است و در سالجاری نیز تزریق بودجه جهت تکمیل این پروژه فاخر دینی حوزوی ادامه خواهد داشت.

 

شهردار ارومیه با اشاره به گردآوری دایرة المعارف شهدا، افزود: شهر ارومیه دارای سه هزار و 300 شهید است که امروزه امنیت را مدیون شجاعت و جوانمردی رزمندگان اسلام و خون ارزشمند شهدا است.

 

وی گفت: گردآوری زندگی نامه شهدا در قالب دایرةالمعارف می تواند در زمینه تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و آشنا ساختن جوانان با شهدا گام ارزشمندی باشد.

 

حضرت پور در ادامه با اشاره به خطبه های نماینده ولی فقیه درباره بهره گیری از فضای فرهنگسرای قرآن و عترت در کارهای غیر قرآنی، گفت: متأسفانه این موضوع از اختلاف یکی از کارکنان شهرداری با مجموعه نشأت می گیرد، بخشی از مجموعه شهرداری ارومیه در قسمت اداری فرهنگسرای قرآن و عترت مستقر است و قرائت خانه، کتابخانه و دیگر امکانات فرهنگسرا در اختیار فعالیت های قرآنی است.

 

شهردار ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود موضوع نبود الگوی مناسب معماری اسلامی ایرانی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: متأسفانه دانشگاه‌ها الگوی معماری اسلامی ایرانی ارائه نداده اند تا مهندسان معماری فارغ التحصیل از دانشگاه‌ها بر اساس آن فعالیت کنند.

 

 

وی خواستار اقدام کاربردی دانشگاه‌ها درباره الگوی معماری اسلامی ایرانی شد و گفت: خلأ در زمینه الگوی معماری اسلامی ایرانی دغدغه مدیریت شهری است که امیدواریم با تلاش دانشگاه‌ها شاهد حذف یکی از ناهمگونی های معماری در شهر ارومیه باشیم./936/پ203/ب4

ارسال نظرات