۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۲۵۶۳۹۳
معاون تامین اجتماعی و مسکن مرکز خدمات حوزه‌های علمیه:

کمتر از 10 درصد روحانیان فعال کشور شاغل هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون تامین اجتماعی و مسکن مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور گفت: کمتر از 10 درصد روحانیان فعال کشور شاغل هستند.
ديدار استاندار آذربايجان شرقي  با معاون تامين اجتماعي مرکز خدمات حوزه هاي علميه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام هادی اکبری، معاون تامین اجتماعی و مسکن مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور امروز در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی گفت: کمتر از 10 درصد روحانیان فعال کشور شاغل هستند و مابقی تنها با درآمدهای اندک از طریق دریافت شهریه و فعالیت‌های فرهنگی امرار معاش می‌کنند.


وی با بیان این که 40 هزار روحانی در کشور فاقد مسکن هستند، افزود: در استان آذربایجان شرقی نیز 1200 طلبه و روحانی نیاز به مسکن دارند، این آمار نشان می‌دهد که روحانیت به فکر مسایل مادی نبوده و با تمسک به اهل بیت و زی طلبگی و ساده‌زیستی ارتباط خود را با مردم حفظ کرده است.

 


معاون مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به تشکیل شورای سیاست‌گذاری مسکن طلاب و روحانیان کشور، خاطرنشان کرد: این شورا برای استفاده از ظرفیت‌های استانی تاکنون در هفت استان نیز تشکیل شده است که وظیفه آن سیاست‌گذاری و هماهنگی برای تامین مسکن طلاب و روحانیان است.

 


وی هدف از تشکیل این شورا را تامین نیازهای متعارف طلاب و روحانیان در بخش مسکن دانست و تصریح کرد: مسکن‌هایی که از طریق این شورا تامین یا ساخته می‌شود با استفاده از تسهیلات بانکی و آورده خود روحانیان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

 


بنابر این گزارش، در این دیدار حکم انتصاب اعضای شورای سیاست‌گذاری مسکن طلاب و روحانیان استان از سوی استاندار آذربایجان شرقی به آنها اعطا شد. معاون عمرانی استاندار، نماینده امام جمعه تبریز، مدیران کل اوقاف و امور خیریه، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی استان اعضای این شورا هستند.

 


همچنین در این دیدار مقرر شد شورای سیاست‌گذاری مسکن طلاب و روحانیان استان با تشکیل جلسات مستمر، اقدامات لازم برای واگذاری واحدهای مسکن مهر موجود و احداث واحدهای مسکونی جدید برای طلاب و روحانیان را انجام دهد./854/پ202/ب4

ارسال نظرات