۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۵۶۴۲۸

مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان آذربایجان شرقی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ سی ‌و سومین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان استان آذربایجان شرقی در دانشسرای تربیت معلم شهید رجائی تبریز آغاز شد.
مسابقات قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سی‌ و سومین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان آذربایجان شرقی امروز با حضور 3 هزار و 500 دانش‌آموز دختر و پسر در تبریز در دانشسرای تربیت معلم شهید رجائی تبریز آغاز به‌ کار کرد.

 


بنابر این گزارش، در این دوره از مسابقات با شرکت کنندگان از تمامی شهرهای استان در طول یک هفته با حضور 50 داور خواهر و برادر، در 9 رشته حفظ، تفسیر، قرائت قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، اذان، احکام و انشای نماز از تمامی بخش‌ها و شهرهای استان برگزار می‌شود.

 


مسابقات دارای 4 مرحله مدرسه‌ای، منطقه‌ای یا شهرستانی، استانی و کشوری است، که از میان این تعداد شرکت کننده در مرحله استانی، 96 منتخب برای مسابقات کشوری که بعد از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد، اعزام می‌شوند.

 

 

مسابقات قرآن پسران به مدت سه روز آغاز شده و سپس مسابقات قرآن خواهران برگزار خواهد شد که در بخش خواهران رشته اذان و مداحی وجود ندارد؛ ضمن این‌که اداره کل آموزش و پرورش استان نیز بعداز برگزاری این دوره از مسابقات، 10 دوره آموزشی و تقویتی را برای منتخبین مسابقات استانی برگزار خواهد کرد.

 


دهقان، دبیر اجرایی سی‌وسومین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان استان مهم‌ترین هدف از برگزاری این مسابقات را اجرای برنامه‌های تربیتی و سوق دادن قشر دانش‌آموز به سوی علوم قرآنی و سیره ائمه اطهار(ع) دانست و اظهار داشت: آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری، اهداف تربیتی خود را در قالب چنین مسابقاتی اجرایی می کند.

 


گفتنی است، اختتامیه سی ‌و سومین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان استان آذربایجان شرقی هفته پایانی اردیبهشت‌ماه در تالار معلم تبریز با تجلیل از 96 برگزیده برگزار خواهد شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات