۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۲۵۶۸۱۱
امام جمعه فاروج:

حمایت های مردمی از انقلابیون عامل شکست مفتضحانه آل سعود بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج گفت: حمایت های مردم یمن از انقلابیون یکی از مهم ترین عوامل شکست مفتضحانه رژیم آل سعود در تجاوز نظامی به این کشور مسلمان بود.
حجت الاسلام قليزاده امام جمعه فاروج - ديدار با مسؤولان شهر ستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج امروز در جمع مسؤولان این شهرستان، با اشاره به دستاوردهای ملت مقاوم یمن در نبرد 27 روزه‏ با رژیم متجاوز آل سعود، اظهار کرد: جنگ 27 روزه رژیم آل سعود با همراهی و حمایت برخی از کشورهای خودباخته عربی و مستکبران غربی علیه مردم مسلمان و مظلوم یمن، اگرچه خساراتی را بر مردم عادی تحمیل کرد اما در نهایت سبب شکست مفتضحانه رژیم سعودی و ائتلاف کذایی شد.

 

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت یمن آمار تلفات این تهاجم نظامی را حدود سه هزار کشته و زخمی اعلام کرده و سازمان بهداشت جهانی نیز با ارائه آماری شمار تلفات را 944 کشته و سه هزار و 487 زخمی که بیش از 150 نفر آن از کودکان مظلوم یمنی هستند، ذکر کرده است.

 

حجت الاسلام قلیزاده تصریح کرد: با وجود این افکار عمومی و به‏ ویژه شخصیت های بزرگ جهان اسلام شکست مفتضحانه رژیم آل سعود و حامیان بی‏ سروپایش را به‏ وضوح پیش‏ بینی کرده بودند که این پیش بینی نیز به واقعیت پیوست.

 

وی افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب در زمان تداوم این تجاوز فرمودند: «سعودی‏ها در این مسأله خسارت خواهند کرد، ضرر خواهند کرد و به‏ هیچ‏ وجه پیروز نخواهند شد» همین اتفاق نیز روی داد و رژیم متجاوز بدون دست یابی به هیچ کدام از اهداف خود، عقب نشینی کرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج اضافه کرد: به فرموده رهبری ،تجاوز به یمن بزرگترین خدمت آل سعود به آل یهود یعنی صهیونیست ها بود و آمریکا نیز از تجاوز آل سعود به عربستان نه تنها حمایت کرد بلکه تمام امکانات لازم تجهیزاتی و اطلاعاتی را در اختیار آن ها گذاشت چرا که طبیعت آمریکا این است که در همه‏ قضایا به ‏جای این‏که طرف مظلوم را بگیرد طرف ظالم را می‏گیرد.

 

حجت الاسلام قلیزاده در ادامه با اشاره به عوامل اصلی ناکامی رژیم آل سعود در دست یابی به اهداف شوم خود در این تهاجم، خاطرنشان کرد: تسلط انصارالله بر 19 استان از 21 استان یمن، تداوم حاکمیت انقلابیون و افزایش حمایت های مردمی از انقلابیون یمنی مهم ترین عوامل شکست مفتضحانه رژیم آل سعود در تجاوز نظامی به کشور مسلمان یمن بود.

 

وی تصریح کرد: ملت ایران در جریان تهاجم نظامی رژیم آل سعود و حامیان غربی و عربی این رژیم به یمن، همچون گذشته طرفدار مسلمانان مظلوم بود و آل سعود را مقصر و متجاوز می داند.

 

به گفته حجت الاسلام قلیزاده ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همیشه حامی مظلومان و نهضت های آزادی بخش بوده و خواهد بود و از هیچ کمکی هم در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

 

گفتنی است، عربستان سعودی در پی پیشروی نیروهای ارتش و انصارالله در یمن و عقب نشینی نیروهای طرفدار عبدربه منصور هادی، رییس جمهور فراری یمن، روز پنجشنبه ششم فرودین امسال عملیاتی را با عنوان توفان قاطع در شهر عدن آغاز کرد، حملاتی که هدف از انجام آنها نابودی حوثی‌ها و بازگرداندن حکومت منصور هادی در این کشور بود.

 

عربستان و ائتلاف عربی متجاوز در طی 27 روز با انجام دو هزار و 415 حمله هوایی به یمن برای رسیدن به اهداف تعیین کرده خودشان تلاش کردند که بخش غم انگیز این تراژدی سعودی‌ها آنجا بود که بیش از سه هزار نفر در حملات هوایی کشته و زخمی شدند.

 

با وجود این ددمنشی ها عربستان نه تنها نتوانست منصور هادی را به یمن بازگرداند بلکه حتی نتوانست مانع پیشروی کمیته‌های مردمی در برابر نیروهای القاعده و طرفداران عبد ربه منصور هادی شود.

 

سرانجام سه شنبه شب هفته گذشته سعودی‌ها اعلام کردند که حملاتشان پس از رسیدن به اهداف مد نظر پایان یافته و عملیات توفان قاطع به شکل مؤفقیت آمیز انجام شد اما این سؤال برای افکار عمومی مطرح است که آیا سعودی‌ها واقعا برنده این نبرد بودند؟.

 

آن گونه که سخنگوی ائتلاف تحت رهبری عربستان مدعی شد، عربستان انبارهای سلاح و موشک انصارالله را هدف قرار داد و نابود کرد و تهدید از مرزهای عربستان رفع شد؛ اما آیا این همان اهدافی بود که عربستان برای آن حاضر شده بود یمن را بمباران کند؟.

 

اصلی‌ترین نشانه‌ای که در رد ادعای سعودی‌ها درباره پیروزی در یمن می‌توان مشاهده کرد، عدم تغییر فضای سیاسی و اوضاع داخلی این کشور قبل و بعد از حمله است، درحالی که حمله پس از ورود نیروهای کمیته‌های مردمی و ارتش به شهر عدن و فرار عبد ربه منصور هادی به عربستان آغاز شد، اکنون وی هنوز پس از 27 روز نه تنها به پایتخت بلکه به عدن هم بازنگشته است و هنوز در تبعید است.

 

اکنون انصارالله به عنوان اصلی‌ترین بازیگر در تحولات یمن در طی یک سال گذشته نه تنها تضعیف نشده بلکه حالا می‌تواند مانور سیاسی بیشتری داشته باشد چرا که سعودی‌ها به عنوان حامی اصلی رقبا و دشمنان انصارالله با زور اسلحه هم نتوانستند ورق را برگردانند و شرایط سیاسی در یمن را به قبل از اعتراضات سپتامبر 2014 که منجر به برکناری نخست وزیر شد، بازگردانند./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات