۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۲۵۷۰۰۸
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

شیعیان لبنان قدرت کنونی خود را مدیون امام موسی صدر می دانند

خبرگزاری رسا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاثیرات امام موسی صدر در لبنان، گفت: آنچه امروزه از قدرت شیعیان در لبنان مشاهده می شود حرکتی بود که بوسیله امام موسی صدر آغاز شد.
علي جنتي علي جنتي علي جنتي علي جنتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش بزرگداشت امام موسی صدر که با همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی عصر شنبه برگزار شد با اشاره به تاثیرات مهم امام موسی صدر در لبنان، گفت:  آنچه امروزه از قدرت شیعیان در لبنان مشاهده می شود حرکتی بود که بوسیله امام موسی صدر آغاز شد و شاهد این موضوع هستیم که قدرت شیعیان بگونه ای است که رژیم صهیونیستی هرگز نخواهد توانست جنوب لبنان را تسخیر کند.

 

وی با بیان اینکه امام موسی صدر در خانواده ای دینی و عالم رشد یافتند، گفت: ایشان از جمله نوادر زمان بودند که به زمان خویش آگاهی کامل داشتند.

 

علی جنتی با اشاره به تاثیرات قابل توجه امام موسی صدر در لبنان، تصریح کرد: لبنان قبل از حضور امام موسی صدر را نمی توان با بعد از حضور ایشان مقایسه کرد، درگذشته مسیحیان بیشترین ساکنین کشور لبنان را تشکیل می دادند و در اغلب موارد شغل های پست را شیعیان لبنان بر عهده داشتند ولی پس از حضور ایشان در لبنان و تاسیس مجلس اعلای شیعیان توسط او، لبنان به محل تجمع شیعیان تبدیل شد.

 

وی افزود: امام موسی صدر در لبنان فعالیت های مختلفی در جهت رشد آموزش و پرورش و کارآموزی شیعیان انجام دادند که شهید چمران عهده دار مسائل آموزشی در آن زمان بودند، در حال حاضر خواهر ایشان متولی اداره مجموعه های آموزشی لبنان را برعهده دارند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به محبوبیت روز افزون امام موسی صدر، تصریح کرد: محبوبیت ایشان فقط منحصر به لبنان نبوده بلکه وی در میان اهل سنت و مسیحیان نیز محبوب بودند، مجلس اعلای لبنان محل رفت و آمد سفرای مختلف درآن زمان بود.

 

جنتی با اشاره به علت تشکیل جنبش امل، ابراز داشت: این جنبش اصولا به جهت مبارزه با رژیم صهیونیستی تشکیل شد.

 

وی با بیان اینکه امام موسی صدر حامی و نجات دهنده جوانان لبنانی بود، اظهار داشت: وی جوانانی را که به دلایل مختلف مادی به حزب کمونیست ملحق شده بودند را آگاه کرد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حمایت امام موسی صدر از مبارزان ایرانی، گفت:  ایشان پناهگاه تمامی مبارزان ایرانی در لبنان بودند، حمایت های او سبب شد تا ایرانیان بتوانند در لبنان حضور داشته باشند./811/پ202/ش

 

ارسال نظرات