۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۲۵۷۱۶۳
استاد حوزه علمیه اهل سنت:

بزرگان دینی اهل سنت و تشیع ارکان وحدت را برای مردم تشریح کنند

خبرگزاری رسا ـ مولوی قندآبی با بیان این که علمای بزرگ اهل سنت و تشیع وظیفه دارند که در مساجد و میعادگاه‌ها ارکان وحدت را برای مردم تشریح کنند، گفت: نقش افراد برای ایجاد اتحاد تعیین‌کننده است و با یاری گرفتن از سران طوایف و علمای بزرگ و برجسته هر منطقه می‌توان وحدت ایجاد کرد.
قندآبي

مولوی عبدالعزیز قندآبی، استاد حوزه علمیه اهل سنت سیب و سوران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: بزرگ ترین و بهترین دستاورد برای ایجاد وحدت، تشکیل کمیسیون‌های تقریب مذاهب است به این شکل که فریقین برخی شنیده‌ها را در این کمیسیون‌ها مطرح می‌کنند و با تقاطع‌گیری این بیانات و رجوع به منابع و کتب هر فرقه درمی‌یابیم که دشمن برای ایجاد تفرقه نقشه‌های شومی در سر دارد.

 

وی افزود: نقش افراد برای ایجاد اتحاد تعیین‌کننده است با یاری گرفتن از سران طوایف و علمای بزرگ و برجسته هر منطقه می‌توان وحدت ایجاد کرد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: گام سوم برای رسیدن به وحدت میان مسلمین این است که از علمای بزرگ اهل سنت و تشیع در رابطه با وحدت مطالبی را به صورت کتابچه درآورده و آنها را در مساجد پخش کنند بزرگان دینی وظیفه دارند که در نماز جمعه و نمازهای یومیه ارکان وحدت را برای مردم تشریح کنند.

 

مولوی قندآبی افزود: عقیده اهل سنت نسبت به اولی الامر آن هم در قسمت حکومت داری باید مورد احترام شود چرا که این یک مسأله مهمی در باب کتب عقاید بوده و جایگاه ویژه‌ای داشته و دارد؛ اهل سنت در رابطه با اولی الامر بر بزرگان دینی و عالمان احترام قائل می‌شوند.

 

استاد حوزه علمیه اهل سنت سیب و سوران با اشاره به شناخت وحدت در زمان قبل و بعد از انقلاب، خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب در باب وحدت شناخت کاملی نداشته‌ایم چرا که اولی الامری نداشتیم اما پس از انقلاب با وجود رهبری امام و نایب برحق ایشان وضعیت بهتر شد با این حال جایگاه اولی الامر در عقیده اهل سنت باید برای مردم تفهیم شود چرا که جایگاه ویژه‌ای در حفظ وحدت دارد./831/ت302/ح

ارسال نظرات