۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۵۷۲۳۶
مدیر عامل خبرگزاری فارس:

رسانه‌های انقلابی صدای رسای مردم مظلوم یمن باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل خبرگزاری فارس گفت: امروز رسانه‌های غربی در برابر جنایات در یمن سکوت کردند و در مقابل باید رسانه‌هایی که گفتمان امام راحل را قبول دارند صدای رسای مردم مظلوم یمن باشند.
موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید نظام‌الدین موسوی مدیر عامل خبرگزاری فارس امروز در نشست خبری هم‌اندیشی با حضور مدیران مسؤول رسانه‌ها در محکومیت جنایات عربستان سعودی و کشتار مردم یمن، که در خبرگزاری ایرنا برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت مساله یمن از منظر خبرنگار، گفت: مردم یمن به لحاظ خبری در زمره مجاورت معنوی با کشور ایران دارند.

 

وی افزود: مردم یمن مردمی صبور، انقلابی، فهیم و از نخستین ملتهایی بودند که به ندای پیامبر(ص) لبیک گفتند، برخی از آنها مانند اویس قرنی بدون دیدن پیامبر(ص) به حضرت علاقه‌مند شدند همچنین یمنی‌ها از سوی امیرمومنان(ع) ایمان آوردند و از ارادتمندان به اهل‌بیت(ع) هستند.

 

مردم یمن در طول تاریخ هویت خود را حفظ کردند

 

مدیر عامل خبرگزاری فارس، در ادامه عنوان کرد: در تاریخ معاصر نیز مردم یمن در زمره کسانی بودند که به ندای استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی امام راحل لبیک گفته با وجود دیکتاتوری‌های سنگین هیچ‌گاه هویت خود را از دست ندادند.

 

موسوی با اشاره به انقلابی بودن مردم یمن، اظهار داشت: روز بعد از تجاوز آل‌سعود به یمن مردم با شعارهای انقلابی در صنعا تجمع کرده و باز هم نشان دادند که می‌خواهند هویت خود را حفظ کنند.

 

وی افزود: یمن کشوری با پیشینه تاریخی طولانی و اصل عربیت است امروز که عربستان ادعای دفاع از اعراب دارد به چه دلیل مردم یمن را سرکوب می‌کند.

 

علت حمله آل‌سعود به یمن آزادی‌خواهی مردم است

 

مدیر عامل خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال گفت: تنها علت حمله آل‌سعود به کشور یمن که سابقه تمدن آن در قرآن نیز یاد شده مساله آزادی‌خواهی مردم این کشور است به همین دلیل رژیم آل‌سعود قصد تلسط بر این مردم را دارد تا نگذارد آنها به اهداف خود برسند.

 

موسوی با اشاره به بیداری اسلامی، ابراز کرد: به مدد بیداری اسلامی دریمن که  منبعث از گفتمان انقلاب اسلامی بوده مردم استقلال خود را خواستار هستند اما آل سعود که آلت دست آمریکا و رژیم صهیونیستی است اجازه دست‌یابی به این استقلال را نمی‌دهد.

 

گفتمان انقلاب اسلامی برای آمریکا و اسرائیل سنگین است

 

وی افزود: محور مقاومت که پیش از این در جمهوری اسلامی خلاصه می‌شد امروز در سراسر خاورمیانه دنبال می‌شود و این مساله برای اسرائیل و آمریکا سنگین است.

 

مدیر عامل خبرگزاری فارس، در ادامه صحبت‌های خود گفت: گفتمان انقلاب اسلامی تغییرات منطقه را به سمت و سوی جریان مردم سالاری و ضدامپریالیست بودن سوق می‌دهد در هر کشوری از منطقه خاورمیانه که انتخابات صورت گیرد در واقع گفتمان انقلاب اسلامی که بنیان‌گذار آن امام راحل بوده است شکل خواهد گرفت.

 

موسوی با اشاره به وابستگی آل‌سعود به پول و استعمار، عنوان کرد: امروز ما شاهد سکوت سنگین در سطح بین‌الملل هستیم مدعیان لیبرال دموکراسی به هر نحوی بتوانند پروژه اسلامی‌هراسی را پیش ببرند در قبال جنایات آل سعود در یمن سکوت کردند و در واقع آل سعود در سایه وابستگی خود به پول و استعمار این جنایات را خلق می‌کند.

 

باید رسانه‌ها صدای رسای مردم مظلوم یمن باشند

 

وی با اشاره به کشتار کودکان و زنان در یمن، بیان داشت: امروز رسانه‌های غربی در برابر جنایات در یمن سکوت کردند در مقابل باید رسانه‌هایی که گفتمان امام راحل را قبول دارند صدای رسای مردم مظلوم یمن باشند.

 

مدیر عامل خبرگزاری فارس افزود: اینکه ما در انعکاس اخبار مردم یمن حضور کم‌رنگ داریم نقص بزرگی است درخواست ما از وزارت ارشاد و مسؤولان است که زمینه حضور خبرنگاران در منطقه‌ای که بیشترین چالش‌های خبری در آنجا نهفته است را فراهم کنند.

 

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در امداد و یاری افزون بر رسانه‌ها مقداری از قصور متوجه مسئولان است که باید بستر را فراهم کنند تا با سلاح دوربین و رسانه قدمی برای رساندن فریاد مظلومیت مردم یمن به جهانیان را داشته باشیم./807/پ202/ب4

ارسال نظرات