۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۲۵۸۲۵۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

پیروی از ولایت زمینه‌ساز وحدت مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پیروی از ولایت سبب تحکیم وحدت می‌شود؛ گفت: اعتقاد ما به ولایت امیرمؤمنان علی(ع) نباید سبب اختلاف و انشقاق بین ما و برادران ایمانی‌مان شود.
حجت الاسلام بزماني

حجت الاسلام عیسی بزمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: ولایت یک نقش محوری در همه رفتارها و اعمال انسان دارد و مبنای باورها و اعتقادات ما را شکل می‌دهد.

 

وی ادامه داد: ما نباید از این نکته غافل شویم که در استانی زندگی می‌کنیم که اعتقاد ما به ولایت امیرمؤمنان علی(ع) نباید سبب اختلاف و انشقاق بین ما و برادران ایمانی ما شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با تأکید بر وحدت آفرینی ولایت، اظهار کرد: همان ولایتی که ما را به پیروی از معصومان(ع) دعوت می‌کند و انسان را به اوج بندگی و عبودیت می‌رساند، همان ولایت ما را به داشتن بهترین تعاملات با برادران ایمانی‌مان سفارش می‌کند، بنابراین رعایت معاشرت و اخلاق خوب در برخورد با برادران اهل سنت در این استان زمینه‌ساز وحدت در سایه ولایت و ولایت‌پذیری خواهد شد.

 

وی بیان کرد: باید به مبانی تقریب مذاهب توجه کنیم و رفتارمان رفتاری نشأت گرفته از خلق و خوی معصومان(ع) باشد، ارزش‌های دینی و قرآنی باید در رفتار پیروان علی(ع) هویدا و آشکار باشد.

 

حجت الاسلام بزمانی افزود: بر اساس سیاست‌گذاری صورت گرفته درباره اجرای جشن‌های ماه رجب، مبنا بر این قرار گرفت که همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها برنامه‌های متعددی را برگزار کنند هم برگزاری جشن‌ها و هم انجام مباحث معرفتی را بر عهده بگیرند.

 

وی درباره برنامه‌های تبلیغات اسلامی به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) اشاره کرد: برگزاری جشن‌های محوری در سطح استان، تجلیل از پدران، برگزاری جلسات معرفتی و گفتمانی و کرسی‌های تلاوت قرآن عمده برنامه‌های این ایام است، ضمن اینکه به عموم مردم نیز این توجه داده شده که رفتارهای امام علی(ع) را در زمینه‌های مختلف سرلوحه کار خود قرار دهند؛ زیرا حل مشکلاتی که جوانان ما برای امر ازدواج دارند یا کسانی که برای انجام امور روزمره خود احتیاج مالی دارند، با تأسی از امیر مؤمنان امکان‌پذیر خواهد بود./831/ت302/ح

ارسال نظرات