۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۲۵۸۳۲۹
امام جمعه چالوس:

بالندگی امروز حوزه علمیه ثمره انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چالوس با اشاره به این که امروز به برکت انقلاب اسلامی، اخلاص امام خمینی(ره) و تدابیر عالمانه رهبرمعظم انقلاب اسلامی حوزه های علمیه کشورمان در جهان اسلام در اوج قرار دارد، ادامه داد: بالندگی امروز حوزه ها ثمره انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام راشدي نوري امام جمعه چالوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام محمد مهدی راشدی نوری، امام جمعه چالوس امروز در جلسه مدیران مدارس حوزه علمیه  و جمعی از ائمه جمعه شهرستان های غرب مازندران به نقش حوزه های علمیه در تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: حوزه و روحانیت همواره مدافع حقیقی اسلام ناب بوده و هستند.

 

امام جمعه چالوس، تقویت حوزه های علمیه را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و با بیان این که باید از همه ظرفیت های موجود به منظور رشد شاخص های علمی در مدارس علمیه بهره گیریم، گفت: تلاش ها باید در حوزه به پرورش طلابی با استعداد و عالم ختم شود.

 

حجت الاسلام راشدی، حوزه های علمیه را مرکز پرورش عالمان دینی دانست و با بیان این که این مرکز دینی به عنوان یکی از بازوان اصلی انقلاب و نظام رسالت سنگینی در پرورش شخصیت برجسته بر عهده دارد، افزود: دشمنان نظام اسلامی همواره از نقش حوزه و روحانیت هراسان بوده اند و به خصوص در سه دهه اخیر از هر فرصتی برای خدشه دار کردن این جایگاه استفاده کرده اند.

 

امام جمعه چالوس با تأکید براین که رسالت حوزه های علمیه در شرایط کنونی بسیار حساس است، گفت: حوزه باید با برنامه ریزی مدون و تربیت نیروهای شاخص در مسیر خنثی سازی توطئه های دشمنان گام بردارد که همواره نیز همین گونه بوده است.

 

وی، طلاب حوزه های علمیه را یاران دینی و انقلابی نظام معرفی کرد و با بیان این که روحانیت وفادارترین قشر به انقلاب بوده است، خاطرنشان کرد: روحانیان در بیش از سه دهه اخیر بدون هیچ چشم داشتی در راه استحکام پایه های نظام اسلامی تلاش کردند.

 

حجت الاسلام راشدی با اشاره به این که امروز به برکت انقلاب اسلامی، اخلاص امام خمینی(ره) و تدابیر عالمانه رهبرمعظم انقلاب اسلامی حوزه های علمیه کشورمان در جهان اسلام در اوج قرار دارد، ادامه داد: بالندگی امروز حوزه ها ثمره انقلاب اسلامی است.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که حوزه های علمیه و روحانیت مرزداران خوبی برای اعتقادات و دین مردم هستند، گفت: در منطقه غرب مازندران به دلیل ورود فرهنگ های مختلف آسیب های زیادی برای جوانان و خانواده ها است اما خدا را شکر می کنیم روحانیت همیشه در دفاع از اخلاق و معنویت مردم تلاش زیادی کردند.

 

امام جمعه چالوس با اشاره به این که مرکز خدمات حوزه علمیه از اقدامات خوبی بود که نقش تأثیرگذاری در پشتیبانی از طلاب و روحانیت است و اقدام خوبی را تا کنون انجام داده است، گفت: با توجه به فاصله زیاد شهرهای غرب استان با مرکز، لزوم ارائه خدمات مناسب تر به روحانیان این منطقه ضروری است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات