۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۲۵۸۵۲۸
نماینده ولی فقیه در قزوین:

تزکیه و تهذیب در تعلیم و تربیت، مقدم بر هر امری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: در تعلیم و تربیت، تزکیه و تهذیب مقدم بر هر امری است و کسی می تواند در این راه قدم بردارد که پیش از این‌که دیگران را به این راه توصیه کند خودش در راه تزکیه نفس خود قدم برداشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني، نماينده ولي فقيه در قزوين حجت الاسلام و المسلمين عابديني، نماينده لي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین عصر امروز در دیدار جمعی از مدیران و معلمان نمونه آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در تعلیم و تربیت، تزکیه و تهذیب مقدم بر هر امری است و کسی می تواند در این راه قدم بردارد که پیش از این‌که دیگران را به این راه توصیه کند خودش در راه تزکیه نفس خود قدم برداشته باشد.

 

وی با بیان این‌که کرامت انسانی معنا و مفهوم دیگری است که باید در امر تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گیرد ابراز داشت: باید همه برخوردها و نوع رفتارها در جهت کرامت انسانی باشد.

 

تعلقات خاطر حزبی در کار معلمی جایگاهی ندارد

 

امام جمعه قزوین با بیان این‌که وابستگی ها و تعلقات خاطر حزبی و جناحی در کار معلمی جایگاهی ندارد اظهار کرد: اگر مسایل حزبی و سیاسی در امر تعلیم و تربیت وارد شود ضایعات فرهنگی و سیاسی به بار خواهد آورد.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین بیان داشت: ممکن است کسی فعال سیاسی هم باشد اما این فرد وقتی در سر کلاس درس حاضر می شود باید فقط برای انجام وظیفه خویش به عنوان یک معلم در کلاس درس به فعالیت بپردازد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه افزود: اگر کسی ادعا کند که انسان و معلم خوبی است باید در هر پیش آمد و اتفاقی به تشخیص خود راهی را انتخاب کند که مورد رضای خداوند است و چنین شخصی دارای ارزش و احترام زیادی است.

 

اخلاص از ویژگی‌های معلم نمونه

 

وی داشتن خشیت در برابر خداوند را خصوصیت دیگر یک معلم شایسته عنوان کرد و گفت: مطابق آیات الهی خاشع ترین افراد در پیشگاه خداوند علما هستند و آثار خشیت و خضوع الهی و احساس کوچکی در برابر عظمت خداوند باید در چهره، بیان، تصمیم گیری ها و تمام حرکات و سکنات یک معلم مشاهده شود.

 

امام جمعه قزوین، داشتن اخلاص را از دیگر ویژگی‌های یک معلم نمونه عنوان کرد و گفت: اگر یک معلم در کار خود اخلاص داشته باشد چشمه های معرفت از درون این فرد جوشیده و در رفتار، گفتار و قلم او و در ارتباط با مردم و فرزندان آنها جاری می شود.

 

این کارشناس تفسیر در پایان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) بیان کرد: هرکس برای رضای خداوند دانش افزاید و به دیگران هم بیاموزد در حقیقت عالم و آدم، بزرگ دیده می‌شود.

 

در ابتدای این دیدار سالار قاسمی رییس اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در آموزش و پرورش استان گفت: انتظارمان از مسؤولان استان و کشور این است که جایگاه معلمان، احیا شود و همه احساس کنند که در برابر معلمان، متعلم هستند.

 

وی همچنین به تشریح ملاک ها، معیارها و نحوه انتخاب معلمان نمونه پرداخت./955/پ202/ب4

ارسال نظرات