۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۵۸۷۲۳
اخبارکوتاه:

اخبار کوتاه فرهنگی‌ کاشان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری گفتمان دینی ویژه بزرگداشت مقام معلم از سوی اداره تبلیغات اسلامی کاشان، برگزاری نمایشگاه بزرگ حجاب و عفاف در کاشان و آیین گلاب‌گیری کاشان در بزرگ ترین رخداد فرهنگی کشور برخی از اخبار کوتاه فرهنگی کاشان است.
اخبار كوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید عبدالرضا تولیت، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان در این مراسم با تأکید بر افضلیت و شرافت علوم معارف و اصول دین  اظهار داشت: هر علمی با لذات شریف و افضل است اما مراتب شرافت علوم مختلف است و شرافت هر علم به شرافت موضوع آن است.

 

وی افزود: افضل و اشرف علوم علمی است که موضوع آن خدا است، لذا تحصیل معارف اسلامی بزرگترین توفیق و افتخار برای دانش آموزان دبیرستان معارف اسلامی صدراست.

 

تولیت در ادامه به تبیین شخصیت استاد مطهری (ره) پرداخت و توصیف امام راحل در مورد استاد را بسیار دقیق دانست و افزود: مطهری در طهارت روح، قدرت ایمان و قدرت بیان کم نظیر بود.

 

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان این طهارت روح استاد مطهری را مرهون انس زیاد با قرآن دانست وگفت : دانشجویان مکتب اهل بیت (ع) و دانشمندان اسلامی عموما موفقیت علمی شان را از انس با قرآن کریم به دست آورده اند.

 

تولیت برخی از دانشمندان اسلامی را شاهد مثال و مصداق گفته خود ذکر کرد و افزود: خواجه نصیرالدین طوسی هر روز 15 جزء قرآن کریم را تلاوت می کرد و یا در حالات میرداماد آمده است که 40 سال شبی 18 جزء قرآن کریم را تلاوت می کرده است و یا ملا صدرا می گوید حرکت جوهری را از آیات قرآن فهیمدم.

 

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان در ادامه مصادیقی از لطایف قرآنی را بیان کرد اظهار امیدواری کرد، دانش آموزان با انس بیشتر با قرآن کریم، نسبت به کسب علوم و معارف اسلامی تلاش و کوشش کنند.

 

نمایشگاه بزرگ حجاب و عفاف در کاشان برگزار می شود

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان از برگزاری نمایشگاه بزرگ حجاب و عفاف با موضوعات مختلف در شهرستان کاشان خبرداد.

 

مهدی نادعلی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: نمایشگاه بزرگ حجاب و عفاف با موضوعات محتلف و برنامه های جنبی در نیمه دوم خرداد ماه سال جاری و در آستانه ماه مبارک رمضان در سالن ورزشی جهان پهلوان تختی کاشان برگزار می شود.

 

وی ازحجاب ادیان، حجاب اقوام اسلامی، حجاب مردان، حجاب تهاجم فرهنگی، حجاب مجلسی ، روسری ومقنعه ، ملزومات حجاب ، مانتوو شلوار، کتب مرتبط با حجاب، نرم افزارحجاب و لوازم التحریر اسلامی را از جمله موضوعات این نمایشگاه اعلام کرد.

 

ناد علی در مورد حجاب ادیان و یا حجاب ملیت ها گفت: حجاب فقط اختصاص به ادیان الهی ندارد، در تاریخ ملت کهن چین با  البسه کامل اسلامی که لباسهای بلند و سنتی کشورهای چین و ژاپن و خیلی از ملت های  دیگر است برای پوشش خود استفاده می کردند.

 

 مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با اشاره به این که حجاب تنها مربوط به اسلام تنها نیست یادآورشد: حجاب مربوط به فطرت انسان ها است.

 

نادعلی با اشاره این که نماز حجاب و عفاف در شهرستان کاشان با حضور آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان افتتاح خواهد شد گفت: بعد از نمایشگاه حجاب و عفاف بلافاصله نمایشگاه بزرگ قرآنی به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.   

 

آیین گلابگیری کاشان در بزرگ ترین رخداد فرهنگی کشور

معاون استاندار و فرماندار کاشان گفت: برای نخستین بار نمایشگاه بین المللی کتاب کشور با برگزاری آیین گلابگیری کاشان عطرآگین می شود.

 

ابوالفضل صدرائیه معاون استاندار و فرماندار کاشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: با پیگیری های انجام شده جایگاهی برای برگزاری آیین گلابگیری کاشان در نمایشگاه کتاب در نظر گرفته شده است تا بتوانیم از این طریق کاشان را به عنوان خاستگاه و پایتخت گل و گلاب ایران برای هم میهنان معرفی کنیم.

 

ابوالفضل صدرائیه افزود: اجرای نمادین گلابگیری سنتی، پذیرایی و معرفی گل و گلاب کاشان به مهمانان خارجی نمایشگاه، دعوت از سفرای کشورهای دیگر و وزرای حاضر در نمایشگاه برای سفر به کاشان از برنامه های پیش بینی شده است.

 

وی افزود: گل و گلاب کاشان به وزیر فرهنگ کشورهای خارجی دعوت شده به نمایشگاه به عنوان مهمانان ویژه نمایشگاه کتاب معرفی و برای حضور در این شهرستان دعوت خواهد شد.

 

صدرائیه،  عطرآگین کردن و گل افشانی نمایشگاه در آیین افتتاحیه با حضور رییس جمهوری و نمازخانه های نمایشگاه و اهدای گل به بانوان با حجاب حاضر در نمایشگاه را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برشمرد.

 

شایان ذکر است، نمایشگاه کتاب تهران از شانزدهم اردیبهشت ماه به مدت 10 روز دایر می شود. /1307/پ203/ح

ارسال نظرات