۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۲۵۸۸۰۹
استاد حوزه علمیه افغانستان:

جریان تکفیری به دنبال برپایی خلافت در افغانستان بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه افغانستانی گفت: روزی پایگاه تروریسم بین المللی افغانستان بود، ولی در خود افغانستان به عنوان نخستین هدف، جریان تکفیری نتوانست جای پایی هموار کند در حالی که آن ها به دنبال برپایی خلافت اسلامی در افغانستان بودند.
هاشمي ارزگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام سید محمود هاشمی ارزگانی، نویسنده و پژوهشگر افغانستانی، شب گذشته در یادواره شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون که در سالن صبای صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد، گفت: افتخار می کنم که منسوب به آیین و مردم و سرزمینی هستم که یک روز در برابر قدرت جهنمی شوروی و نظام مارکسیستی ایستاد و شوروی را متلاشی کرد و لشکر سرخ تا به دندان مسلح را از کشور خود بیرون راندند و امروز تمام قد در برابر تروریسم بین المللی و فرقه تکفیری که گاه به نام طالبان، گاه داعش و گاه القاعده سر برون میی کند ایستاده است.

 

وی افزود: روزی پایگاه تروریسم بین المللی افغانستان بود، ولی در خود افغانستان به عنوان نخستین هدف، جریان تکفیری نتوانست جای پایی برای خود هموار کند در حالی که آن ها به دنبال برپایی خلافت اسلامی در افغانستان بودند اما مقاومت، هوشیاری و ایستادگی شما این برنامه را ناکام گذاشت.

 

این نویسنده و پژوهشگر افغانستانی تصریح کرد: به ما خرده می گیرند، از من طلبه افغانی تا آن خانواده ای که عزیزش را به سنگر فرستاده است، که شما با سوریه چه ارتباطی دارید؟ جواب من این است که آیا آن زمانی که رسول الله(ص) انسان ها را در پیرامون خود فرامی خواند آیا فقط ساکنان جغرافیای مدینه و مکه را دعوت می کرد و فقط خویشان خود را دعوت می کرد؟

 

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به سالروز وفات حضرت زینب(س) و تقارن آن با یادواره مدافعان حرم ایشان، خطاب به مادران شهدای مدافع حرم اظهار داشت: شما امشب و در شام غریبان حضرت زینب (س) در جوار مضجع شریف امام رضا (ع) با دست پر آمده اید و فرزندان شهیدی را به ارمغان آورده اید که شعار آن ها «کلنا عباسک یا زینب» بود.

 

وی افزود: حضرت زینب(س) به دلیل انتساب نبوی، دامن فاطمی و تربیت علوی شخصیتی بسیار برجسته و ممتاز دارند و در شخصیت ایشان همین کافی است که نهضتی که از سوی حضرت ابا عبدالله (ع) آغاز شد، توسط حضرت زینب (س) تداوم یافت و این بدان سبب بود که حضرت زینب (س) هم سنگ اباعبدالله (ع) به شمار می رود که اگر این چنین نبود، نمی توانست ادامه دهنده نهضت و راه او باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: مهم ترین پیام حضرت زینب(س) برای خانواده های شهدا و برای هرکسی که در مسیر نهضت حسینی گام بر می دارد، پیام صبر، ایستادگی و تسلیم ناپذیری در برابر دشمن و از همه مهم تر ایمان عمیق است.

 

وی در تشریح سخنان خود، اظهار کرد: حضرت زینب (س) در مجلسی حضور پیدا کردند که ابن زیاد بر روی اریکه قدرت نشسته بود و به حضرت طعنه می زد که «دیدی خدا با خانواده شما در کربلا چه کرد»، اما حضرت زینب (س) که 17 نفر از خانواده اش را در کربلا از دست داده بود، لباس اسارت بر تن داشت و کودکان شهدا در کنارش بودند، فرمودند «ما رأیت إلا جمیلا»./820/پ202/ب4

ارسال نظرات