۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۵۹۱۰۷
آیت‌الله علوی گرگانی:

باید در برابر مروجان عقاید باطل هوشیار باشیم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی گفت: مرجعیت عنایت الهی است و از این رو است که هیچ مرجع تقلیدی به میزان مریدان دیگر مراجع حسرتی نمی‌خورد.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی، استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در دیدار اعضای واحد دانشجویی بنیاد حضرت مهدی(عج) با تأکید بر این‌که وعده خدای متعال بدون شک تحقق می‌یابد، افزود: خدای متعال یار و یاور نیکوکاران است از همین رو وعده داده که هر کس در مسیر الهی تلاش کند، خود او را کمک خواهد کرد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که گسترش دین اسلام در جهان مهم‌ترین علت کمک خدای متعال به نیکوکاران است، گفت: هر کسی که فعالیت‌هایش را در مسیر الهی انجام دهد به طور قطع رستگار و خوشبخت خواهد شد.

 

وی ابراز کرد: کسی که نیت هدایت انسان‌ها را دارد، در این راه اجر فراوانی می‌برد و حتی اگر پشتوانه و هزینه‌های مربوطه را به تنهایی عهده دار باشد، اما خدای متعال او را کمک خواهد کرد.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: خدای متعال می‌فرماید، هر کسی کارش را برای من انجام دهد، مستمسک عروه الوثقی بوده و عاقبت امرش به دست من است.

 

وی با بیان این‌که جهان هستی ماندگار نبوده و همواره باید تلاش کرد تا جوانان از مسیر الهی خارج نشوند، تأکید کرد: امیدواریم پروردگار متعال، گمراهان از مسیر الهی را باری دیگر در مسیر خود قرار دهد؛

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه خاطرنشان کرد: تحریف کنندگان دین در چند روزه دنیا حرف‌هایی می‌زنند که شاید از بیانات خود پشیمان شوند اما در نهایت به سبب همین تحریفات، جهنمی خواهند شد.

 

وی گفت: در تاریخ آمده است که فردی دچار وسوسه شیطانی شد تا برای رسیدن به نوایی، ادعای پیغمبری کند؛ پس از مدتی که از راه خود پشیمان شد و نزد پیامبری الهی آمد اما در مقابل تنها شرط پذیرش توبه که بازگرداندن تمام افرادی بود که به دست وی منحرف شده بودند، عاجز ماند.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: در هر زمانی افرادی داریم که اعتقادات باطل را ترویج دهند و این وظیفه ماست که همواره مردم را آگاه و بیدار کنیم.

 

وی افزود: مبلغان و مربیان موظفند تا به قدری استعدادهای عموم مردم را پرورش دهند که آن‌ها خود قدرت پاسخگویی به شبهات مطرح شده را داشته باشند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که روش تربیتی مربیان جامعه باید به نحوی باشد که استعدادها را تقویت کند، گفت: ما در برهه‌ای غفلت کرده و دانش آموزان را آزاد گذاشتیم که امروز همه در دل خود شبهات فراوانی دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: مردم باید بفهمند که مرجعیت دینی از روی هوا و هوس نیست؛ مرجعیت عنایت الهی است و از این رو است که هیچ مرجع تقلیدی به میزان مریدان و مقلدان دیگر مراجع حسرت نمی‌خورد./997/پ202/ج

 

ارسال نظرات