۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۵۹۳۴۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تبیین ارزش‌های رضوی موجب همدلی و همزبانی دولت و ملت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این‌که مواضع امام رضا(ع) مصداق بارز همدلی و همزبانی بین دولت و ملت است، گفت: تبیین ارزش های رضوی سبب تحقق شعار سال و افزایش ارتباط، همدلی، همکاری، انسجام و وحدت در بخش های مختلف کشور و نظام اسلامی می شود.
حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی امروز در نشست هماهنگی برگزاری دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در استان، اظهار داشت: برگزاری این جشنواره ملی فرصت مناسبی برای ارتقای فرهنگی منطقه و بهبود بعد معنوی مردم استان خراسان شمالی و سایر نقاط کشور است.

 

وی با بیان این‌که رویداد بزرگ برگزاری دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی در خراسان شمالی فرصت ذی قیمتی برای شناسایی، معرفی و برجسته شدن استعدادها و ظرفیت‌های ناشناخته استان است، خاطرنشان کرد: هنر تئاتر دینی از جمله تئاتر رضوی گستره وسیع و اثرگذاری چشمگیری داشته و خراسان شمالی نیز در چند سال اخیر با برگزاری چند دوره از جشنواره سراسری تئاتر رضوی به مهد این هنر تبدیل شده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: برگزاری جشنواره ملی تئاتر رضوی در این استان امر مقدسی بوده که محتوای فرخنده ای دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: البته مشهور بودن خراسان شمالی به استان باب الرضا(ع) و گنجینه معرفت ها نیز تناسب زیبایی با برگزاری این جشنواره و تبدیل شدن استان خراسان شمالی به پایگاه تئاتر دینی و رضوی کشور دارد.

 

وی با بیان این که امام هشتم شیعیان بر گردن تمام بشریت حق داشته و امام تمام انسان ها محسوب می شود، خاطرنشان کرد: این امام همام در موقعیتی از مجموعه شرایط سیاسی و علمی قرار گرفت که مؤفق شد زمینه گسترش فرهنگ دینی را مهیا کند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی افزود: این شرایط در زمان سایر ائمه اطهار(ع) به وجود نیامد، اما امام رضا(ع) با استفاده از موقعیت پیش آمده موفق شد ارزش‌های دین مبین اسلام و شیعه را بارور کرده و اسلام ناب را به جهان معرفی کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی شناساندن ولایت به مردم را یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات امام هشتم شیعیان دانست و افزود: لازم است آموزه‌های امام رضا(ع) در زمینه های مختلف از جمله حوزه سیاسی برای مردم تشریح و تبیین شود.

 

وی با بیان این‌که مواضع امام رضا(ع) مصداق بارز همدلی و همزبانی بین دولت و ملت است، اظهار داشت: تبیین ارزش های رضوی سبب تحقق شعار سال و افزایش ارتباط، همدلی، همکاری، انسجام و وحدت در بخش های مختلف کشور و نظام اسلامی می شود.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی گفت: امیدواریم برگزاری دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی در این استان، بتواند چهره روشن شیعه و دین مبین اسلام را بیش از پیش به جامعه امروز که گرفتار تحجر و اسلام هراسی شده، بشناساند.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در شرایطی که با فعالیت دشمنان و ناآگاهی برخی مسلمانان، بعضی از مردم دچار اسلام هراسی شده اند، استفاده از قالب هنر و نمایش برای ترویج ارزش های اسلامی و آرمان های شیعی به مردم جهان نوعی جهاد محسوب می شود.

 

وی از متولیان برگزاری دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی و هنرمندان شرکت کننده در این رویداد بزرگ خواست تا با ارائه هنرهای خود با محتوای زیبا، مردم و مخاطبان را بیش از گذشته جذب اسلام ناب محمدی کنند.

 

گفتنی است، دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی بیست و پنجم تا سی ام مرداد ماه امسال به میزبانی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار می شود./9314/پ202/ح

ارسال نظرات