۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۲۵۹۷۷۳
نماینده ولی فقیه در قزوین:

مسؤولان واقعیت‌های کمبود آب را به مردم گوشزد کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قزوین گفت: اگر مسؤولان تامین آب، سفارش کمتری به صرفه جویی داشته باشند مردم ممکن است که از آنها راضی تر باشند ولی مصلحت مردم این نیست و دست اندرکاران تامین آب باید واقعیت های کمبود آب را به مردم گوشزد کنند.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني،امام جمعه قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین عصر امروز در دیدار مدیرکل آبفا استان قزوین و جمعی از معاونان این اداره بیان کرد: مخازن آب، امانات الهی هستند که به ما سپرده شده اند که باید در مصرف صحیح و حفظ آنها تلاش کنیم.

 

مسؤولان واقعیت های کمبود آب را به مردم گوشزد کنند

 

وی در ادامه افزود: اگر مسؤولان تامین آب، سفارش کمتری به صرفه جویی داشته باشند مردم ممکن است که از آنها راضی تر باشند ولی مصلحت مردم این نیست و دست اندرکاران تامین آب باید با شجاعت و دقت، واقعیت های کمبود آب را به مردم گوشزد کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: مردم باید، از طریق برگزاری مانور بحران آب با وضعیت و واقعیت آب آشنا شوند و شاید ضرورت این آشنایی به اندازه مانور نظامی هم دارای اهمیت باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: اگر فردی بیش از حد نیاز خود، آب مصرف کند اگر چه هزینه آن را می پردازد چون این هزینه قیمت واقعی آب نیست عمل این فرد از لحاظ شرعی درست نیست و این فرد مدیون است اما اگر روزی قیمت آب حقیقی شود شاید آن موقع دیگر مدیون نشود.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: مسأله آب در زندگی و حیات موجودات، آن قدر دارای ارزش و اهمیت است که ضرورت دارد تا بیشتر به بررسی راه های صرفه جویی پرداخته و به هر وسیله ای که شده در راه تحقق مصرف درست و صرفه جویی بیشتر تلاش کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان، سرمایه گذاری در زمینه صرفه جویی در آب را امری اثر بخش و دارای نتیجه عنوان کرد و اظهار داشت: اگر لازم باشد که با یک سرمایه گذاری چندین میلیاردی، کارخانه ای تاسیس شود و در این کارخانه شیر آب هایی تولید شود که راحت تر بسته شود یا خروجی آب متناسبی داشته و در مصرف آب صرفه جویی شود این یک سرمایه گذاری مطمئن و اثر بخش است که خیلی زود نتایج آن در جامعه آشکار می شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: در زندگی روزمره اموری در زمینه آب وجود دارد که اگر حوصله به خرج دهیم و در انجام فعالیت های خود، دنبال راه کارهای صرفه جویی در مصرف آب باشیم می توانیم به نتایج بهتری در این زمینه دست پیدا کنیم و در اختیار بقیه هم قرار دهیم.

 

در ادامه این دیدار احمد هجران فر مدیر عامل آبفای استان قزوین گفت: با توجه به وضعیت پیش آمده و کمبود آب در استان، باید به سمت برنامه ریزی و مدیریت منابع آب در سطح  استان قزوین حرکت کنیم.

 

وی در ادامه افزود: در زمینه تامین آب، اداره آبفا دو طرح انتقال آب از چاه های بیدستان و بحث تامین آب شرب 9 شهرستان از سد طالقان را در برنامه های در دست اجرا خود مد نظر دارد.

 

مدیر عامل آبفای استان قزوین در پایان گفت: برای اجرای این برنامه ها باید چاه های آب حفر شده به تاسیسات آبرسانی قزوین وصل شود و زمینه های انتقال آب از سد طالقان به قزوین هم فراهم شود که در این زمینه الویت اول هم بحث تامین آب شرب استان است./955/پ202/ب4

ارسال نظرات