۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۲۵۹۸۷۵
جانباز و راوی هشت سال دفاع مقدس:

لازمه رسیدن به مقام شهادت پیروی از سیره اهل بیت است

خبر گزاری رسا ـ دلبریان گفت: لازمه رسیدن به مقام شهادت و لقاءالله، پیروی از سیره و روش اهل بیت(ع) است؛ بایستی از تمام تعلقات و دلبستگی های دنیوی جدا شد تا به قله های معنویت رسید.
شهداي مدافع حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اولین یادواره شهید حسن قاسمی دانا و شهدای مدافع حرم، با حضور خانواده شهدا و جمع کثیری از عاشقان و شیفتگان شهادت شب گذشته در محل تالار فرهنگی نور برگزار شد.

 

احمدی، دبیر یادواره شهید حسن قاسمی دانا ضمن تبریک میلاد امیرمؤمنان علی(ع) و مبعث پیامبر اعظم(ص)، به برخی از خصوصیات اخلاقی شهید حسن قاسمی دانا اشاره کرده و افزود: شهید حسن قاسمی دانا بوی عطر حرم می داد و کبوتر حرم رضوی بود. آن شهید والامقام، فریاد هیهات من الذله سر داده، پرچم زینبی(س) را برافراشت و به ندای اباعبدالله الحسین(ع) لبیک گفت.

 

در ادامه مراسم، مهدی قاسمی دانا برادر شهید حسن قاسمی دانا، گفت: گذر زمان باعث می شود که بسیاری از اتفاقات به بوته فراموشی سپرده شود، ولی یاد و خاطره انسان هایی که برای برپایی حق و حقیقت، از تمامی امکانات و رفاهیات مادی چشم پوشی کرده و با فدا کردن جان خویش عطای این تعلقات را به لقای محبوب و معبود خویش بخشیده اند، هرگز فراموش نخواهد شد.

 

وی تصریح کرد: دوران مظلومیت شیعه به پایان رسیده و امروز فرزندان امیرمؤمنان علی(ع) و فاطمه زهرا(س) آماده و لبیک گویان ایستاده اند و هرگز اجازه نخواهند داد تا ارزش های والای الهی و انسانی، توسط عده ای معلوم الحال، با عناوین مختلفی همچون القاعده، طالبان و داعش که تحفه غرب و زاییده مادر نحس آل سعود است، دستخوش تباهی شوند.

 

قاسمی دانا ادامه داد: همان گونه که تربیت شدگان مکتب امام روح الله(ره) با هشت سال دفاع مقدس و با این اعتقاد که عشق به خمینی، عشق به تمام خوبی ها است، توانستند پایه های حکومت استعمارگران و ستمگران را بلرزانند، اینک و در این برهه از زمان با حمایت قاطعانه و عاشورایی از بزرگ رهبر مسلمین جهان، حضرت امام خامنه ای(مدظله) در برابر تمام دشمنان خواهند ایستاد.

 

وی همچنین اضافه کرد: شهدای مدافع حرم، رشادت های سرداران بزرگ اسلام همچون باکری، همت و صیاد شیرازی را سرلوحه خود قرار داده اند.

 

این برادر شهید مدافع حرم گفت: ما فرزندان واقعی اسلام، شهید عماد مغنیه، شهید حسن شاطری و شهید تهرانی مقدم را عاشورائیان امروز می دانیم. این شهدا هستند که اجازه ندادند تا بار دیگر واقعه کربلا تکرار شود و حسین زمان، حضرت امام خامنه ای(مدظله) تنها شود.

 

در ادامه این مراسم، صابر خراسانی، از شاعران آیینی به قرائتی اشعاری زیبا در مدح شهدا پرداخت.

 

علیرضا دلبریان، از جانبازان و راویان هشت سال دفاع مقدس از جمله میهمانان ویژه ای بود که به ایراد سخنانی در رابطه با شهید حسن قاسمی دانا پرداخت.

 

وی گفت: تاریخ دفاع مقدس، تاریخی برگرفته از سیره و روش اهل بیت(ع) است.

 

دلبریان با بیان اینکه شهدا به دلسوزی و فاتحه خوانی ما احتیاجی ندارند، افزود: ما به شهدا و روش شهدا نیاز داریم؛ شهدا نماد حماسه، شجاعت و ظلم ستیزی هستند و نمونه بارز این جریان، شهید حسن قاسمی دانا است.

 

 وی پس از بیان خصوصیاتی از شخصیت شهید قاسمی دانا تصریح کرد: لازمه رسیدن به لقاءالله، پیروی از سیره و روش اهل بیت(ع) است. بایستی از تمام تعلقات و دلبستگی های دنیوی جدا شد تا به قله های معنویت رسید.

 

این جانباز دفاع مقدس، علاقه به دنیا را بالاترین مصیبت انسان دانست و افزود: شهید حسن قاسمی دانا، با اولویت دادن به بعد معنوی و روحی، توانست از این آزمون سخت الهی سربلند بیرون آمده و به لقاءالله برسد.

 

وی در ادامه یادی از شهید حسن شاطری کرده و خاطر نشان کرد: شهید حسن شاطری، تسلیم محض خداوند بود. نگاه شهید شاطری به مقوله شهادت برگرفته از فرهنگ ناب حسینی بود. تسلیم محض بودن در برابر مقدرات الهی را می توان از خصوصیات بارز وی برشمرد.

 

این گزارش حاکیست، اجرای تئاتری با موضوع دفاع از اسرای کربلا و رونمایی از پرچم بارگاه ملکوتی اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت عباس(ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود که با استقبال پرشور و وصف ناشدنی حضار همراه شد. سپس تئاتری با موضوع دفاع از اسرای کربلا اجرا شد. 

 

همچنین شهیدان یوسف و روسلان از نوادگان یکی از شیعیان روسیه میهمانان ویژه مراسم بودند که به جرم اسلام و تشیع به شهادت رسیده بود که در ادامه مراسم از پدر و مادر شهید قاسمی دانا، شهدای روسی تقدیر شد.

 

در پایان مراسم، آئینه چی از مدعوین ویژه با اجرای یک قطعه شعر آیینی، حضار را به وجد آورد./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات