۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۶۰۴۲۲
امام جمعه کرمان:

پژوهش در همه زمان‌ها سبب خیر و برکت بوده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کرمان در پیامی به دومین جشنواره علامه حلی استان کرمان، گفت: پژوهش در تمامی اعصار و ازمنه سرچشمه خیر و برکت بوده و خواهد بود.
آيت الله سيد يحيي جعفري نماينده ولي فقيه در کرمان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان پیامی برای اختتامیه دومین دوره جشنواره علامه حلی استان کرمان منتشر کرد.
متن پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«عن ابی عبدالله علیه السلام انه قال حدیث تدریه خیر من الف ترویه و لا یکون الرجل منکم فقیها حتی یعرف معاریض کلامنا»
 
یعنی پیروان اهل بیت به مقام فقاهت نائل نمی شوند مگر آن که نظرات ائمه را درک کنند و به جهات مختلفه احادیث پی ببرند؛ همانگونه که ملاحظه می شود خلاصه معنی این روایت این است که بدون علم و دانش و تحقیق هیچ کس به مقامی نخواهد رسید.
 
پژوهش در تمامی اعصار و ازمنه سرچشمه خیر و برکت بوده و خواهد بود. اگر کتاب الغدیر در اختیار ماست و یا کتبی همچون بحار الانوار و کافی شریف و تهذیب و استبصار را داریم تمام این نعمتهای ارزشمند به دلیل کار خستگی ناپذیر و تحقیق همه جانبه بوده است. امید است مدرسین عزیز با همکاری مدیران و مسؤولان حوزه علمیه کرمان بتوانند دانش پژوهان و طلاب عزیز را در این مسیر هدایت نمایند.
 
این حقیر فقیر از تمام دست اندر کاران اعم از طلاب و سلسله جلیله مسؤولان و مدرسان صمیمانه قدردانی و تشکر به عمل می آورم./9704/د102/ب4
 
سید یحیی جعفری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کرمان
ارسال نظرات