۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۲۶۰۶۰۲
آیت الله نوری همدانی:

رفتار آل سعود برخلاف نص قرآن است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی آل سعود را غلام حلقه به گوش آمریکا دانست و با اشاره به جنایت‌های پی در پی آنان، گفت: کارهایی که آل سعود انجام می‌دهد، اموری است که قرآن مسلمانان را از آنها نهی کرده است.
 آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار دبیر و اعضای ستاد عالی کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به این که مساجد از گذشته کانون تعلیم و تربیت بوده است، اظهار داشت: مسؤولان مربوطه سعی کنند که این جایگاه را برای مساجد حفظ و تقویت کنند.
وی با بیان این که خواندن نماز اول وقت و به جماعت در مساجد فضیلت بسیار بالایی دارد، افزود: اما مهم تر از آن جذب جوانان به مساجد است؛ مسائل مورد نیاز و مبتلا به مردم را در مساجد برای مردم و به ویژه جوانان مطرح کنید.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم برگزاری جلسات تفسیر را در کنار فعالیت های دیگر مساجد بسیار مهم دانست و گفت: ارائه تفسیر موضوعی و ترویج آن در میان مردم بسیار ضروری است؛ جلسات تفسیر باید در مساجد با جدیت دنبال شود و انتخاب موضوعات باید متناسب با شرایط و مسائل زمانه باشد.
این مرجع تقلید با اشاره به این که وهابیت آیات قرآن را تفسیر به رأی می کند، ابراز داشت: در تفسیر آیه مباهله با این که هیچ جای تردیدی نیست که اهل بیت پیامبر(ص) با ایشان همراه بوده اند اما برخی اسامی دیگری را به این مجموعه اضافه و برخی را نیز حذف می کنند.
حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: اینها در دروغ گویی کارشان به جایی رسیده است که می گویند آیه«لاَ تَقْرَبُواْ الصَّلاَةَ وَأَنتُمْ سُکَارَى» در مورد امیرالمؤمنین(ع) نازل شده است؛ می خواهند با چنین تفاسیری جایگاه و نقش اهل بیت(ع) را کمرنگ جلوه دهند.
وی با اشاره به این که آل سعود سالانه میلیون ها جلد قرآن منتشر و توزیع می کنند، گفت: این کسانی که ادعای خادمی حرمین را دارند، غلام حلقه به گوش آمریکا شده اند و نمی دانند که این مسأله در همان قرآن هایی که به دیگران می دهند، نهی شده است؛ این امر حاکی از آن است که آل سعود اعتنایی به دستورات قرآن نمی کنند./928/پ202/ج
ارسال نظرات