۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۶۱۱۳۷
امام جمعه زابل:

عربستان با اعدام شیخ نمر حکم نابودی خود را امضا می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کیخا حکم اعدام شیخ نمر از سوی دولت عربستان را تیر خلاصی به خود این دولت دانست و گفت: عربستان با این جنایت گور خود را حفر کرده و اگر اشتیاه سیاسی دیگری با اعدام شیخ نمر مرتکب شود، در واقع حکم نابودی خود را امضا کرده است.
حجت الاسلام علي اکبر کيخا امام جمعه شهرستان زابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، ، حجت الاسلام علی اکبر کیخا، امام جمعه زابل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: تقوا سبب می‌شود انسان در زندگی اش به بن بست نرسد و همیشه در کارها به گشایش برسد تقوا سبب نزول برکات بر فرد و جامعه می‌شود.

وی در ادامه به جمعه 25 اردیبهشت روز جهانی خانواده اشاره کرد و گفت: خانواده در اسلام جایگاه و اهمیت خاصی دارد و محل پرورش نسل آینده است؛ پس خانواده تعیین کننده آینده کشور است، اگر کشوری بخواهد آینده درخشانی داشته باشد باید نگاه ویژه‌ای به خانواده داشته باشد. دشمنان هم برنامه هایی دارند تا بنیان خانواده را تخریب کنند، خانواده ها متوجه خطرات ماهواره‌ها در این زمینه باشند.

 

حجت الاسلام کیخا درباره بعثت رسول اکرم(ص) بیان کرد: این روز فرصت مناسبی برای مسلمانان جهان است تا نگرش عمیقی به زندگی پیامبر(ص) داشته باشند، لازم است همه مسلمانان به تمام معنا به پیامبر(ص) تأسی کنند، ظلم ستیز باشند، مدافع مظلومان باشند، نسبت به مسلمانان مظلوم عراق، سوریه، یمن، بحرین، مصر و لیبی و همجنین نسبت به جنایات آمریکا و اسراییل و آل سعود بی‌تفاوت نباشند.

امام جمعه زابل اظهار داشت: رژیم جعلی اسراییل با حمایت آمریکا و حماقت و نفهمی برخی حکام منطقه عامل نا امنی ها، ترورها و ظلم ها در منطقه است، برخی حکام کشورهای عربی به ظاهر مسلمانان که در رآس آنها عربستان سعودی است، به جای اینکه برای دفاع از مردم مظلوم سوریه، عراق، یمن و غزه با یکدیگر متحد شوند، دست به دست آمریکا و اسراییل داده‌اند و با هزینه های خودشان کودک‌کشی و نسل‌کشی راه انداخته اند. اینها خادم الحرمین نیستند بلکه غاصب الحرمین و خائن الحرمین‌اند.

 

وی حکم اعدام شیخ نمر از سوی دولت عربستان را تیر خلاصی به خود این دولت دانست و گفت: عربستان با این جنایت گور خود را حفر کرده و اگر اشتیاه سیاسی دیگری با اعدام شیخ نمر مرتکب شود، در واقع حکم نابودی خود را امضا کرده است.


حجت الاسلام کیخا با اشاره به 27 اردیبشهت سالروز ارتحال حضرت آیت الله بهجت(ره) ابراز کرد: ایشان شخصیت بزرگواری بودند که به خوبی از مکتب اهل بیت(ع) استفاده کردند مطالعه و الگوگیری از زندگی این بزرگوار می تواند درس اخلاق خوبی باشد، عارف سالکی که می تواند زندگی او درس اخلاق خوبی برای ما باشد، برخی انسان‌های جاهل به شخصیت امثال این بزرگواران حمله می‌کنند در حالی که مزدور لندن و اسرائیل هستند، ضربه ای که اینها وارد می‌کنند از داعش هم بدتر است.

وی در ادامه به 28 ادردیبهشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: این روز فرصتی برای مطالعه ظرفیت های سیستان در این عرصه است، ما منتظر ارائه طرح‌های مسؤول میراث فرهنگی استان پیرامون آثار باستانی منطقه هستیم، سیستانی که بهشت باستان‌شناسان است، چرا در آن خبری از صنعت گردشگری نیست؟!

 

امام جمعه زابل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مطالبات به حق مردم سیستان افزود: ذهن این مردم مشغول است که چرا برای ایجاد منطقه آزاد تجاری سیستان اقدامی صورت نگرفته است؟! آیا کوتاهی مسؤولان استان است یا عدم درک مشکلات سیستان از سوی وزیر مربوطه؟ گرد و غبار غفلت مسؤولان سیستان را به این روز انداخته است، طرح‌هایی مانند تجارت چمدانی، پاس مرزی، کارت‌های مرزنشینی، طرح آبیاری مکانیزه 46 هزار هکتار زمین زراعی و عوارض کارخانه سیمان سیستان به کجا رسید؟!

 

وی تصریح کرد: اینکه افراد از استان ما برای کار به استان‌های دیگر مراجعه می‌کنند، یعنی استان‌های دیگر بیشتر از حد نیازشان ظرفیت شغلی دارند اما سیستان و بلوچستان به اندازه نیازش هم ظرفیت شغلی ندارد! امیدواریم مسؤولان عزیزی که زحمت می کشند، تلاششان را برای خدمت به مردم مظلوم و ولایتمدار سیستان بیشتر کنند./831/پ201/ح

ارسال نظرات