۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۲۶۱۴۶۶
رییس ستاد اقامه نماز کشور:

علم بدون ایمان منحرف کننده است/ علم آل سعود تهی از ایمان است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور، با اشاره به بمباران یمن به وسیله هواپیماهای سعودی، گفت: ارزش این که علمی را داشته باشید، به این است که در چه راهی مورد استفاده قرار گیرد، حال آن که هواپیما ساخته اند و مدت ها است که یمن را مورد حمله قرار می دهند، آیا مردم یمن آدم نیستند که این گونه بمبارانشان می کنند.
علم بدون ایمان منحرف کننده است/ علم آل سعود تهی از ایمان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، عصر امروز در هجدهمین مراسم ازدواج دانشجویی(همسفر تا بهشت) در حرم مطهر رضوی،با بیان این آیه از قرآن که می فرماید: «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ»، گفت: اگر به این آیه عمل می شد دنیا آباد می شد.

 

وی با اشاره به بمباران یمن به وسیله هواپیماهای سعودی، اظهار کرد: ارزش این که علمی را داشته باشید، به این است که در چه راهی مورد استفاده قرار گیرد، حال آن که هواپیما ساخته اند و مدت ها است که یمن را مورد حمله قرار می دهند، آیا مردم یمن آدم نیستند که این طور بمبارانشان می کنند؟ این طور بمباران کردن چگونه است؟

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که علم و ایمان در کنار یکدیگر باارزش است، تصریح کرد: در عربستان مردم از اول عمر تا آخر عمر یک بار هم به پای صندوق های رأی نمی روند، حال آن که آمریکا دم از حقوق بشر می زند، آل سعود با کدام عقل و یا علم بیشتر حکومت می کنند؟

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور به زوج های دانشجو توصیه کرد: برای خدا در برابر همسر خود صبر کنید و مشکل مالی همسر خود را درک کنید و هنگامی که او عصبانی است، شما صبر کنید.

 

وی با بیان این که در دبیرستان، دانشگاه ها و حوزه درس هایی ارائه می شود، که مورد نیاز جامعه نیست، اظهار کرد: دانشگاه ها باید هنری را به دانش پژوهان یاد بدهد تا اگر در راستای تحصیل خود استخدام نشدند، حرفه ای را فرا گرفته باشند تا ازدواج آن ها به تأخیر نیفتد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، خطاب به این زوج های دانشجو گفت: مشکلاتی را که وجود دارد خودتان باید حل کنید و اگر مجلس تصویب کند که هر دانشجویی باید دو ماه کارگری کند، خانه هایی ساخته خواهد شد و مشکلات برطرف می شود.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور افزود: کلمه فارغ التحصیل را برای خود به کار نبرید و خود را باسواد ندانید چون انسان مغرور می شود، همیشه در کسب علم باشید. هفته ای یک کتاب بخوانید و درسی را بخوانید که برای علم است، درسی که برای نمره باشد، ارزشی ندارد. وقت خود را مدیریت کنید.

 

وی با تأکید به تحقیق کردن، خطاب به این زوج های جوان، گفت: به شایعات توجه نکنید و هر چیزی بدون تحقیق قبول یا رد نکنید. دانشجو بستر فرهیخته شدن است و تنها با خواندن کتاب های درسی فرهیخته نمی شود، باید تلاش کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تأکید به داشتن جوهر، ابراز کرد: مشکل مملکت تحصیل نیست، بلکه مشکل این است که تحصیل کرده است، اما جوهر در وجود خود ندارد، این که حاضر به کنار گذاشتن آداب و رسوم غلط نیستیم و خودمان تصمیم نمی گیریم به خاطر نداشتن جوهر است.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که دانشگاه ها باید هنری را در کنار درس ها به دانشجویان بیاموزد، اظهار کرد: اگر در راستای تحصیل خود استخدام نشدند، حرفه ای را فرا گرفته باشند و ازدواج آن ها به این خاطر با تأخیر انجام نشود.

 

وی تصریح کرد: ازدواج دانشجویی غلط است، بلکه باید در زمان دانش آموزی ازدواج صورت بگیرد و بعد از تحقیق کامل عقد بسته شود و پس از اتمام تحصیل و سربازی زندگی خود را شروع کنند تا به گناه دچار نشوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به این زوج های جوان توصیه کرد: آداب و رسوم غلط را را که قید و بندی ندارد و بر اساس عقل و وحی نیست، بشکنید و اگر می خواهید زندگی شیرین داشته باشید به عقل و وحی توجه داشته باشید.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: شماره یک کارشناس دینی را داشته باشید. شاید گفته شود که ولایت فقیه و مراجع نیز اشتباه می کنند، اما دلیل عقلی می گوید، به دکتر مراجعه کنیم اگر چه امکان خطا هست و حرف او حجت است اما عصمت ندارد، در مورد مراجع و ولایت فقیه این چنین است.

 

وی با بیان این که اسلام بر اساس حکمت است، گفت: شبهات زیادی مطرح می شود که عقیده انسان را پایین می آورد، بنابراین با داشتن شماره یک اسلام شناس می توانید به آن شبهات پاسخ دهید.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به زوج های دانشجو رابطه قوی با نماز را توصیه و اظهار کرد: نماز را با قرائت صحیح و اول وقت بخوانید، تمام کمال ها در نماز است. نماز یک مهندسی است، در آن آب برای وضو و غسل است، خاک برای سجده، خورشید برای شناخت قبله، ستاره برای تشخیص قبله است. همچنین در نماز معاد، توحید، تولی، برائت، ورزش، تشکر و غیره وجود دارد.

 

وی در پایان گفت: حجاب خود را حفظ کنید و با این که حجاب واجب است، اگر واجب نبود نیز باید حجاب داشته باشید، چرا که همان گونه که علاقه همسر خود را تنها برای خود می خواهید، باید خود را از نگاه نامحرم حفظ کنید./1310/پ201/ح

ارسال نظرات