۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۲۶۱۴۷۵
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

سیره علما و بزرگان دینی بهترین الگو برای نسل جوان جامعه است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه امروز ما در مقابل جنگ نرم دشمنان نیازمند کار فرهنگی است، گفت: نسل جوان ما به دنبال الگو هستند و باید از این فرصت برای معرفی بزرگان و علمای دینی به آنان استفاده کنیم که برکات و ثمرات گرانقدری دارد.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمد علی رحمانی آملی، امام جمعه آمل، امروز در نخستین جلسه ستاد اجرایی کنگره ملی میرقوالدین مرعشی شهرستان آمل با بیان این که برگزاری کنگره ها و همایش های تکریم از بزرگان را امری ضروری است که باید در راستای برگزاری آن تلاش شود، گفت: دیار مازندران از دیرباز مأوای نیکوی پرورش علما و صلحا بوده که آثار و افکار آنان بر تارک فرهنگ این سرزمین پاک و ارزشمند می درخشد.


وی با اشاره به وجود علما و روحانیان به نام و گرانقدر در شهرستان آمل، بیان داشت: امثال بزرگانی چون میرحیدر آملی ، قصاب آملی ، طالب آملی ، قمری آملی ، میرزاهاشم آملی در گذشته و درعصر حاضر حضرات آیات جوادی وحسن زاده آملی ستارگان درخشان جهانی هستند که از شهرستان آمل برخواسته و هدایت امت و جامعه اسلامی را به عهده گرفته و در این مسیر گام برمی دارند.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران، تصریح کرد: هدف از برگزاری کنگره ملی میرقوم الدین مرعشی که پایه گذار تشیع در مازندران بود تجلیل و ادای احترام به مقام این عالم بزرگوار است.


امام جمعه آمل با بیان این که تجلیل و تکریم علما و بزرگان دینی و ملی مسیر آینده را برای ما ترسیم می‌کند، افزود: تعالی و پیشرفت فرهنگ هر جامعه به عالمان و اندیشمندان آن جامعه وابسته است که باید این بزرگواران را بیش از پیش به آحاد جامعه بشناسانیم.


حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که جامعه امروز ما در مقابل جنگ نرم دشمنان نیازمند کار فرهنگی است، گفت: نسل جوان ما به دنبال الگو هستند و باید از این فرصت برای معرفی بزرگان و علمای دینی به آنان استفاده کنیم که برکات و ثمرات گرانقدری دارد.


وی با تاکید بر این ‌که امروز دشمنان با توطئه‌ها و نقشه‌های خود به دنبال انحراف نسل جوان و خروج آنان از مسیر دین محوری هستند، افزود: بهترین راه برای مقابله با توطئه‌های دشمنان شناساندن فرهنگ اهل بیت معصومین(ع) و بزرگان دینی به جوانان است که باید در این مسیر ارزشمند گام برداریم.


مسوول ستاد برگزاری کنگره ملی میرقوالدین مرعشی شهرستان آمل با بیان این که در قرون نخستین اسلام شمال ایران و به خصوص منطقه طبرستان مامن و پناهگاه علویان و شیعیان بوده است، ادامه داد: گرایشات مردم مناطق مختلف ایران نیز به این سادات و علویان زمینه پذیرش و حمایت از میرقوام الدین مرعشی را تقویت می کرد.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران در پایان، تصریح کرد: این همایش باید به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است برگزار شده و از ظرفیت های لازم در راستای معرفی میرقوم الدین مرعشی بهره برداری شود./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات