۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۶۱۶۴۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

کرسی های آزاد اندیشی سبب ایجاد فضای آزاد و انتقادی در بین طلاب و دانشجویان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان این که کرسی های آزاد اندیشی سبب ایجاد فضای آزاد اندیشانه و انتقادی در بین طلاب و دانشجویان می شود، گفت: هدف از برگزاری کرسی های آزاد اندیشی ایجاد فضایی فکری است تا همه بتوانند پیشنهادات و نظرات خود را به صورت انتقادی و در کمال احترام ابراز کنند.
حجت الاسلام صفر قربان پور مدير کل تبليغات اسلامي استان مرکزي

حجت الاسلام صفر قربان پور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، اظهار داشت: حوزه و دانشگاه دو نهاد عظیم مولد و عملی هستند که هر کدام در جایگاه خود تأثیرگذاری فراوانی در جامعه دارند و معمولا طبیعت نهادهای عملی پژوهشی و آموزشی به گونه ای است که طالب گفتگو و تبادل آراء و نظرند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان داشت: پرسشگری جوانان، دانشجویان، طلاب و اساتید مراکز علمی دقیقًا از مبنای ارزشی و دیدگاه روشنگری برخوردار است بدین جهت باید تلاش کرد که سوالات مطروحه را با پاسخ های اقناعی و مستدل مواجه ساخت تا ابهام در اذهان باقی نماند بدین لحاظ است که مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی با درایت و شجاعت کامل پیشنهاد اجرای کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه ها را مطرح کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه آیین نامه جدید کرسی های آزاد اندیشی ساده شده است و طلاب و دانشجویان می توانند در گروه های چهار یا پنج نفره در راستای تشکیل کرسی های آزاد اندیشی اقدام کنند.

 


حجت الاسلام قربان پور گفت: علیرغم آنکه ممکن است بعضی افراد، در اجرای این کار آمادگی نداشته باشند یا از عواقب آن بهراسند اما باید گفت چنانچه توجه به کرسی آزاد اندیشی با هدف تبیین علمی حقایق و تشریح و تبیین واقعی صورت گیرد و قصد و غرضی وجود نداشته باشد همین کار موجب نهادینه کردن گفتمان صادقانه در بین مخاطب خواهد شد.

 

وی افزود: برگزاری کرسی های آزاداندیشی نباید معطوف به قشر خاصی شود بلکه باید تمامی طلاب، دانشجویان و اساتیدی که دل در گرو نظام دارند می توانند در این عرصه ورود پیدا کنند تا ثمرات این تفکر ناب رهبری را هرچه بیشتر در حوزه های علمیه دانشگاه ها شاهد باشیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: کرسی آزاد اندیشی شرایطی را فراهم می آورد که اقدامات پشت پرده ای و زیر زمینی شکل نگیرد واز طرف دیگر موجب می شود بسیاری از شبهات ریشه یابی شود و یا راه حل عملی پیدا کند و چه بسا نظریه جدید و کارساز و یا راه عبوری از بسیاری مجهولات به دست آید.

 

وی با بیان این که کرسی های آزاد اندیشی سبب ایجاد فضای آزاد اندیشانه و انتقادی در بین طلاب و دانشجویان می شود اظهار داشت: هدف از برگزاری کرسی های آزاد اندیشی ایجاد فضایی فکری است تا همه بتوانند پیشنهادات و نظرات خود را به صورت انتقادی و در کمال احترام ابراز کنند.

 

حجت الاسلام قربان پور تصریح کرد: با عنایت به شکل و محتوای موضوع مهم کرسی آزاداندیشی یقینا باید اصل گفتمان و پرسش و پاسخ، طرح نظریه و بیان آزاد و صریح در فضای مجازی غیر مغرضانه صورت گیرد تا نتیجه مطلوب حاصل آید و گرنه آسیب زا و چالش برانگیز خواهد بود.


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه گفت: با وجود همه مباحث پیرامونی، اجرای فرمایش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ کار حوزوی و دانشگاهی محسوب می شود که شایسته است اساتید، رؤسا، دانشجویان و طلاب محترم از این فرصت مغتنم بهره مند شوند تا با رعایت حدود و حقوق شرعی و قانونی و با استفاده از اساتید مجرب برای نهادینه کردن گفتمان صادقانه اقدام کنند./842/ت302/ب4

ارسال نظرات