۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۲۶۱۹۳۷
استاد حوزه علمیه بابل:

آل سعود خاستگاه وهابیت و بسیاری از گروهک های تروریستی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل با محکوم کردن حمایت های آمریکا از آل سعود گفت: آمریکا به دنبال نجات آل سعود و پاک کردن خون های مظلومانی است که از پنجه حاکمان سعودی می چکد.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد علی حاجی زاده، استاد حوزه علمیه بابل امروز در جمع مرد مسجد جامع تسکای بابل مشکلات امروز جهان اسلام را ناشی از دور شدن از معارف اصیل دین بیان کرد و گفت: آنچه امروز به عنوان وظیفه امت اسلامی علاوه بر بعثت نبوی مهم است، بیداری اسلامی و تحقق اتحاد و انسجام در میان امت اسلام است.

 

وی  ادامه داد: درد ما این است که ارزش های اصیل اسلام از قبیل جهاد، دفاع از اسلام، دفاع از مظلومین عالم، اقامه دین و مبارزه با استکبار، را از دست داده ایم و دشمنان طرح به دنبال بی تفاوت کردن امت اسلامی هستند.

 

این استاد حوزه علمیه بابل، فرق و گروهک های انحرافی را دست پروده استکبار جهانی از جمله وهابیت، القاعده و داعش را از جمله مصائب امروز جهان اسلام برشمرد و تصریح کرد: برخی از مسلمانان بجای جهاد در جبهه ای مبارزه با ستمگران و ظالمان مبارزه در راستای اهداف دشمنان جهان اسلام و تضعیف آن گام برمی دارند.

 

وی رژیم سعودی را خاستگاه وهابیت سرمنشأ بسیاری از گروهک های  تکفیری دانست و اذعان کرد: سعودی ها چهره سبوعانه و کریه شان را با حمایت همه جانبه از گروهکهای تکفیری در منطقه و کشتار مسلمانان یمن به نمایش می گذارند.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با هشدار به حاکمان آل سعود در خبر اجرای اعدام شیخ باقرالنمر خاطرنشان کرد: خبر دستگاه حاکم عربستان مبنی بر تصمیم بر اعدام روحانی برجسته شیعی نمرالنمر در عربستان و سکوت مجامع مدعی حقوق بشری در این قضیه انسان را به مانند گذشته متعجب می کند که چگونه  نگران اجرای قوانین داخلی در کشوری می شوند و در برابر اعدام مبارزان آزادی سکوت می کنند.

 

وی ادامه داد: وقتی سران و عوامل فتنه وحتی متخلفان دیگر در ایران بر اساس قانون محبوس می شوند دادشان گوش فلک را کر می کند اما در برابر سرکوب مردم بحرین، عربستان و کشتار مرد یمن از آنها خبری نمی شود.

 

این استاد حوزه علمیه بابل به تلاش های آمریکا و برگزاری نشست کمپ دیوید اشاره کرد و گفت: امروز آمریکا با تلاش های دیپلماتیک و فشارهای سیاسی به دنبال نجات آل سعود از باتلاق یمن و پاک کردن خون هایی است که از پنجه ی آنان می چکد.

 

وی با تمجید از مقاومت مردم یمن در برابر هجمه های وسیع نظامی آل سعود اظهار داشت: بیش از 50 روز از حملات وحشیانه آل سعود علیه مردم مظلوم و بیگناه یمن و با حمایت آمریکا و اسرائیل می گذرد و انچه امروز پدیدار شده است رذالت آل سعود و حامیان او و نمایش غیرت و ایستادگی مردم یمن است.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به اظهار نگرانی آل سعود از افزایش قدرت ایران در منطقه تصریح کرد: قدرت واقعی ایران در اتکا به مردم خود و حمایت از مظلومان جهان بر اساس رسالت اسلام عزیز در زیر سایه ولایت فقیه است و نمی توان بیداری اسلامی را در دل مردم مسلمان منطقه متوقف کرد.

 

وی افزود: سعودی ها بدانند راه نجاتشان در کمپ دیوید و حمایت آمریکا و اسرائیل نیست بلکه بهترین راه نجاتشان دوری از جنگ جبران خسارات  ناشی از آن و محاکمه عاملان آن است./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات